Takip et

Oscar 2020

92. Akademi Ödülleri: Son Kazanan Tahminleri

tarihinde yayınlandı.

Bütün sene şimdilerde sevdiceğim olmayan sevdiceğim Oscar Rehberi’nin blogta en keyifle takip ettiği bölümlerden biri olduğunu söyledi durdu ve trikotajla hiçbir alakası olmayan kader ağlarını bir şeylerin sonunu getirmek için örerken Oscar Rehberi’ne de dokundu. Askerde olduğum için teker teker inceleme altına alamadığımızdan bu yılın kategorilerini, daha uzun sayılabilecek bir tahmin yazısıyla meşgul edeceğim ben de sizleri. Şimdi kaderin şirazesiyle oynayanlar düşünsün! Hazırsanız Olivia Colman benzeri bir sürpriz olmaması dahilinde pek sıkıcı geçeceğine emin olduğum 92. Akademi Ödülleri’yle ilgili tahminlerin kurdelesini keselim. Hadi sağ ayakla…

FİLM

Hâlâ niye macera arıyorum bilmiyorum. Koca endüstride preferential oylama sistemini kullanan tek kurum Yapımcılar Birliği’nde (PGA) 1917 kazanmış. İngiliz Akademisi – gerçi onlar ödülü vermese şaşardım – damgayı vurmuş. Tamamı gazetecilerden oluşsa da Hollywood Yabancı Basın Birliği, Altın Küre’nin drama kanadında 1917 demiş. Ama işte Parasite’ın Roma’dan farklı olarak daha kolay ulaşılabilir bir film olduğu gerçeği, Bong Joon-ho’nun sempatik kişiliğini her türkü etkinliğe katılarak Del Toro misali kullanması, Parasite’ın kimseler tarafından kademeli oylama sisteminde alt sıralara yerleştirilmeyeceği, Akademi’nin bu saydığım kurumlara kıyasla çok daha enternasyonel bir üye profiline ulaşmış olması… Alıyorum ben yine bu riski. Sitenin varlığını ucuz sigara içtiği iddaa bayilerdeki gibi kupon doldurmak zanneden ikinci sınıf sinema barzolarının diline düşme pahasına hem de. Anne Thompson’ın da gazına gelmiş olabilirim. Siz bana aldırış etmeden 1917 adındaki bilgisayar oyunu kazanacakmış gibi davranmaya devam edebilirsiniz. Bu arada… Once Upon a Time in Hollywood ihtimalini de tamamen görmezden geldiğim sanılmasın. Sadece meslek birliklerinde gösterdiği düşük performansın ardından pek bir inancım kalmadı Tarantino’nun çöp filminin büyük ödülü alma ihtimalinden yana.

[one_fourth]

KAZANACAK
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
1917

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Joker

[/one_fourth_last]


YÖNETMEN

Şöyle bir yakın geçmişe dönüp baktığınızda bu kategorinin en iyi yönetmeni değil en çok yönetmenlik yapanı ödüllendirdiğini fark etmek pek güç olmuyor. Cuarón, Del Toro, Chazelle, Iñárritu, Lee… Burada da deliler gibi kampanya yapan bir adet Bong Joon-ho olmasına karşın sırf amcalarına pipisini göstermek isteyen bir mantıkla kamera arkasına geçen Sam Mendes daha çok, daha çok, daha çok diye diye bir film çektiğinden ödül 20 sene sonra tekrardan onun olacak. Tarantino’nun bu ödülü ne kadar istediğinden de haberiniz vardır diye düşünüyorum. Ama kendi yarattığı kalıbın dışına çıkmadığı müddetçe yalnızca kalemiyle takdir edilmeye devam edecek kendisi. Gerçi artık o kalemin ne kadar keskin olduğu da şaibeli…

[one_fourth]

KAZANACAK
Sam Mendes
1917

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Bong Joon-ho
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Bong Joon-ho
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Todd Phillips
Joker

[/one_fourth_last]


ERKEK OYUNCU

Oyunculuk kategorilerinin dördü hakkında da çok konuşmaya gerek yok bence, ki bir de erkek oyuncu bu dörtlü içerisindeki en kesin sonuçlardan birine gebe. Joker’in Venedik semalarındaki ilk gösteriminden beri herkes Phoenix’in adını şakıyor. Ben samimi bir şekilde bu performansı beğenenleri gördükçe şaşırmaya devam ediyorum; ama yani aynı endüstri Rami Malek ve Gary Oldman’ı ödüllendirdi son iki senede. O yüzden oyunculuk konusundaki beğenilerimin bu kalabalıktan farklı olduğunu yeni fark ediyormuş gibi zırlamayacağım. Umuyorum yakın tarihte Adam Driver’ın da aynı kulübe, mümkünse bizim de bağrımıza basacağımız bir performansla, girdiğini görürüz.

[one_fourth]

KAZANACAK
Joaquin Phoenix
Joker

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Adam Driver
Marriage Story

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Adam Driver
Marriage Story

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Joaquin Phoenix
Joker

[/one_fourth_last]


KADIN OYUNCU

Bir noktaya kadar Zellweger’ın dört olağan şüpheli arasında eli en zayıf oyuncu olduğunu düşünüyordum da fena yanılmışım. Karşısında ödülü yeteri kadar istediğini göstermeyen Scarlett Johansson ile Saoirse Ronan, en sevimsiz cumhuriyetçi kadın Megyn Kelly’i neredeyse sempatik biri olarak resmeden Charlize Theron ve yılın en kötü filmlerinden birinde Harriet Tubman’ın kemiklerini sızlatan Cynthia Erivo varken Zellweger değil de kim kazanacak? Tam da Akademi’nin ağzına layık bir performans hem. Sağ iken altın heykelciğe kavuşamamış Judy Garland için kefaret ödeniyor. Merak ediyorum; uzunca bir süre sektörün seksistliği yüzünden uzakta duran Zellweger’a istirahat döneminde geri döndüğünüz gibi Oscar alacaksanız deseler inanır mıydı acaba?

[one_fourth]

KAZANACAK
Renée Zellweger
Judy

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Charlize Theron
Bombshell

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Saoirse Ronan
Little Women

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Cynthia Erivo
Harriet

[/one_fourth_last]


YARDIMCI ERKEK OYUNCU

Brad Pitt’in Moneyball, The Tree of Life, Burn After Reading ve The Curious Case of Benjamin Button gibi yakın tarihteki şahane performanslarından sonra Once Upon a Time in Hollywood’taki dümdüz hâliyle ödüllenecek olması biraz kalbimi kırmıyor değil. Ama buna da itirazım kalmadı artık. Keşke The Irishman beylerinden biri en azından bir yerlerde değerlendirilseydi. Garip bir şekilde sıfır kampanyalı Joe Pesci, genelin favorisi oldu. Ancak ben şahane kariyeri sadece Scent of a Woman’daki kulak zarınızı parçalayacak kadar çok bağırdığı performansına gelen Oscar ile taçlandırılmış büyük efsane Al Pacino’nun o sahneye çıktığını görmeyi çok isterdim.

[one_fourth]

KAZANACAK
Brad Pitt
Once Upon a Time in Hollywood

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Joe Pesci
The Irishman

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Al Pacino
The Irishman

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Tom Hanks
A Beautiful Day in the zZz…

[/one_fourth_last]


YARDIMCI KADIN OYUNCU

Laura Dern’ün alacağı anlamsız Oscar’la ilgili de söylenecek çok şey var; ama Dern sevdamız çok büyük işte. Big Little Lies ile kariyerinde yeni bir sayfa açan biriciğimiz ödül törenlerinde yaptığı teşekkür konuşmalarıyla da neden küçük kalplerimizin sahibi olduğunu sürekli hatırlatıyor. Adam Driver ve Scarlett Johansson’ın kariyer performansları verdiği bir filmden Renata Klein’ın Los Angeles şubesi olarak alacağı ödül şimdiden hayırlı olsun. Bruce Dern ve Diane Ladd’i de kocaman öpüyorum!

[one_fourth]

KAZANACAK
Laura Dern
Marriage Story

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Scarlett Johansson
Jojo Rabbit

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Florence Pugh
Little Women

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Scarlett Johansson
Jojo Rabbit

[/one_fourth_last]


ÖZGÜN SENARYO

Sanıyorum gerçek bir rekabet göreceğimiz sayılı dallardan biri özgün senaryo. Quentin Tarantino’nun sektöre kendi geçmişlerini daha toz pembe servis edip bugünden de nefret ettiğini gizleyemediği filmi çok sevildi. Aldığı adaylıklar ortada. Ancak karşısında da Bong Joon-ho’nun ustalık eseri Parasite mevcut. Çoğu üye için burası yönetmende ödülü Mendes’e veriyoruz, senaryo Bong’un olsun diyeceği yer olabilir. Üstelik Tarantino’nun cebinde iki adet Oscar’ı var. Bir de ben endüstriden çıkan iki özgün senaryo ödülünün de (WGA & BAFTA), Parasite’a gitmesine güvendim. Yalnız Tarantino’nun sendikanın kuralları gereği WGA aday listesinde yer almadığı gerçeğini de unutmuş değilim.

[one_fourth]

KAZANACAK
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Once Upon a Time in Hollywood

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
1917

[/one_fourth_last]


UYARLAMA SENARYO

Askerden döndükten sonra Little Women’ı izleyince zaten Greta yönetmen dalında aday edilmediği için herkes çıldırmıştır, film de şahane, o zaman buradan özür mahiyetinde bir ödül alır diye düşündüm. Ama bilin bakalım neyden haberim yoktu? İnsanların Little Women’daki geçmiş ile bugün arasındaki geçişleri anlamayacak kadar aptal olduğundan! Filmi beğenmeme cüreti göstermelerine gelmiyorum bile. Neyse biz Taika Waititi de seviyoruz. Yalnız Greta Gerwig aşkımızla da daha fazla sınamayın bizi!

[one_fourth]

KAZANACAK
Jojo Rabbit

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Little Women

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Little Women

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Joker

[/one_fourth_last]


KURGU

Nihayet birden fazla seçeneği olan dallara gelebildik. ACE (American Cinema Editors) büyük bir sürpriz yapıp drama dalında ödülü Ford v Ferrari’ye değil Parasite’a verdi ve bu zannediyorum hepimizin kafasını karıştırdı. Hatta komedi kanadında da gösterişli kurgusuyla Jojo Rabbit’in ödüllendiğini gördük. Ancak yarış daha çok herkesin favorisi Parasite ve Babalar Günü filmi Ford v Ferrari arasında gibi gözüküyor. Risk mi alsam, büyük (Pete Hammond) sözü mü dinlesem? Sanırım En İyi Film dalındaki cesaretimi burada söndürüp en sıkıcı tercihi işaretleyeceğim.

[one_fourth]

KAZANACAK
Ford v Ferrari

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Joker

[/one_fourth_last]


GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ

Oyuncu kategorilerinden daha kesin bir sonuç yok zannediyordum, Roger Deakins’in ikinci Oscar’ını unutmuşum. Hiç uzatmayayım. Adres belli.

[one_fourth]

KAZANACAK
1917

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Once Upon a Time in Hollywood

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
The Lighthouse

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Joker

[/one_fourth_last]


PRODÜKSİYON TASARIMI

Beş adayın beşinden de nefret etmediğim tek kategori burası sanırım. Hepsinin de neden burada olduğunu anlayabiliyor ve sırf üyeler filmlerin başka özelliklerini beğendi diye boşa oy basmadığını görebiliyorum. Epey de yakın bir yarış var bana sorarsanız. Once Upon a Time in Hollywood, şehrin geçmişini bilen her üyenin hayranlığını topluyor. Yalnız 1917’nin de bütün olayı Roger Deakins’in işçiliğini pekiştiren setleri idi. Ayrıca Parasite’ın dağıtımcısı Neon’un sezon boyunca ısrarla iki evin ve hatta sokakların da film için sıfırdan inşa edildiğini hatırlatarak geçirdiğini ekleyeyim. Fakat kategorinin kazanan geçmişine baktığınızda dönem işlerinden geçilmediğini görüyorsunuz, o yüzden çok da umutlanmanın anlamı yok.

[one_fourth]

KAZANACAK
Once Upon a Time in Hollywood

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
1917

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
The Lighthouse

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
1917

[/one_fourth_last]


KOSTÜM TASARIMI

Little Women, CDG (Kostüm Tasarımcıları Birliği) oylamasını yaparken henüz yeteri kadar üyeye ulaşamamış ve sonucunda da aday listesine girememişti. Nihayetinde dönem filmi kategorisinde galip Jojo Rabbit oldu. Ancak BAFTA ile birlikte ilk çarpışmadan kimin galip çıktığını görmüş olduk. Üstelik Jacqueline Durran (Little Women), Sandy Powell ve Colleen Atwood’tan sonra bu branşın favori tasarımcılarından biri denilebilir. Yine en büyük rakibinin Jojo Rabbit olduğunu da hatırlatarak, kabarık elbise görünce oy basan Akademi’nin Little Women’ı en azından bu dalda ödüllendireceğini tekrarlayayım.

[one_fourth]

KAZANACAK
Little Women

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Jojo Rabbit

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Little Women

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Joker

[/one_fourth_last]


ÖZGÜN MÜZİK

Hildur Guðnadóttir hanımefendi tarih yazmak, özgün müzik kategorisinin tarihteki ilk kadın kazananı olmak için koşa koşa gelirken şu kategorideki en özelliksiz parçaların Joker’de olduğunu hatırlatma gayretine girişmeyeceğim. Madiliğimi kariyerinin başından beri döne dolana aynı besteleri çıkarmasına rağmen bir şekilde 15 kere Oscar’a aday olmayı başarmış Thomas Newman’ın (1917) yine ödülsüz kalacak olmasına sakladım. Alexandre Desplat’nın hayatımın son iki haftasına yaptığı soundtrack için de buradan kokulu öpücüklerimizi okyanusun diğer tarafına fırlatalım bakalım.

[one_fourth]

KAZANACAK
Joker

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
1917

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Little Women

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Joker

[/one_fourth_last]


ÖZGÜN ŞARKI

Hadi kabul edelim, özgün şarkı dalı “Glasgow” (Wild Rose) da aday edilmediği için bu sene epey felaket. İçlerinde neredeyse iyi bir şarkı yok. İşte birazcık Aurora’nın katkılarıyla “Into the Unknown” için bir şeyler hissedebiliyoruz, ki onu da filmin esas harikası “All Is Found” aday edilmediği için tam bağrımıza basamamaktayız. Ama biz neden beş şarkının beşi de bir Skyfall ya da Shallow değil diye sızlansak da The Lion King ile bir Oscar’ı bulunan Elton John’un yolu açık. Onu Bernie Taupin ile Altın Küre’den sonra bir kez daha teşekkür konuşması yaparken sahnede görecek olmanın getireceği hazza hazırız!

[one_fourth]

KAZANACAK
Rocketman

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Harriet

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Frozen II

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Toy Story 4

[/one_fourth_last]


MAKYAJ & SAÇ TASARIMI

Bombshell’in bir şekilde bu kadar zamandır konuşulmasının esas sebebi Charlize Theron’un Megyn Kelly’e makyajla benzetilmesi biliyorsunuz ki. Çoğumuz setten gelen ilk resimlerle bir sene önce afallamış, filmin vasatlığını görene kadar da kendimizi toparlayamamıştık. Normal şartlar altında Theron ödüle yakın olsa burada yeri epey sağlamdı derdim. Çünkü Lionsgate filmin tek kazancının burası olduğunu fark etti ve kampanyanın yatırımını yalnızca buraya yaptı. Ancak Joker’in son haftalardaki atağı, Joaquin Phoenix’in metot oyunculuğu yüzünden çektiklerini her yerde anlatan ekibi… İnanmak istemesem de Türkiye’de bile her Cadılar Bayramı etkinliğinde sosyal medya üzerinden yüzlercesini gördüğümüz beyaz surat bu ödülü alabilir!

[one_fourth]

KAZANACAK
Bombshell

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Joker

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Judy

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Joker

[/one_fourth_last]


SES KURGUSU & MİKSAJI

İkisinin arasındaki farkı bildikleri şaibeli. Kimisi ayırt edebiliyorlarmış gibi gibi birine 1917, diğerine Ford v Ferrari demiş ama ben beklemiyorum sanırım böyle bir performans Akademi’den. Zaten bir savaş filmi için donlarını ıslatmaktalar, akıllarına Ford v Ferrari’nin vın vınları gelmez herhâlde. Gelirse de yanılması bedava!

[one_fourth]

KAZANACAK
1917

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Ford v Ferrari

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
1917

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Joker

[/one_fourth_last]


GÖRSEL EFEKT

Burada Avengers hayranlarının büyük bir beklentisi var farkındayım. Fakat bir dönemi bitiren MCU’nun filmine ödül sezonu boyunca veda busesi konduralım diyen de pek olmadı sanki. The Lion King’in teknik anlamda kategorinin en başarılısı ve muhtemelen yeni şeyler deneyen tek film olduğunun da bilinciyle son Planet of the Apes serisinin üçte üç ödülsüz bırakıldığını hatırlatırım. Dolayısıyla ben 1917 diyorum. En İyi Film adayı olmasının getireceği puan çok. The Irishman de aynı mantıkla tahmin edilebilir tabii de çoğu izleyicinin efektleri yetersiz ve oyuncuların postürleriyle uyumsuz bulduğunu unutmamak gerek.

[one_fourth]

KAZANACAK
1917

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
The Lion King

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
The Lion King

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Avengers: Endgame

[/one_fourth_last]


ULUSLARARASI FİLM

Ünlü düşünür Homer Simpson ve hatta Billie Eilish’in de dediği gibi: D’uh.

[one_fourth]

KAZANACAK
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Pain & Glory

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Parasite

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

[/one_fourth_last]


ANİMASYON

Bence en keyifli yarışlardan birini izleyeceğiz burada. Beş adaydan dördünün kazanabilme ihtimali varmış gibi duruyor. Bence favori Klaus. Annieler’de sürpriz bir şekilde geceyi silip süpürmesi, Netflix gibi bir platformda Noel aralığında bütün çoluklu çocuklu Akademi üyelerine kolayca ulaşmış olması, üstüne aldığı BAFTA ödülü… Ancak Disney de Frozen aday edilmeyince tüm parasını Toy Story 4’e yatırmaya başladı. Ve Akademi bu tür favorisiz durumlarda en iyi bildiği stüdyolara oy basmayı seviyor. Diğer yandan Laika, Missing Link için üstün bir mücadele verdi sezon boyunca. Yeteri kadar üyeye ulaşabildiler mi bilmiyorum. Yalnız aldıkları Altın Küre ile birlikte dikkatleri üzerlerine çektikleri kesin. Ve son olarak I Lost My Body. Klaus bu kadar çok dikkat çekmemiş olmasa onun da Netflix kitaplığında yer alması büyük bir avantaja dönüşebilirdi bence, ki reklama ihtiyaç duymadan da salt içeriğiyle ödülü alıp evine götürebilecek muhtevaya sahip sanki.

[one_fourth]

KAZANACAK
Klaus

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
Toy Story 4

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
I Lost My Body

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
Toy Story 4

[/one_fourth_last]


BELGESEL

Hem uluslararası film, hem de belgesel adayı olduğu için Honeyland’in bu ödülü alacağını düşünmeyi, daha doğrusu tam anlamıyla güvenmeyi çok istiyorum. Ne de olsa Akademi üyeleri diğer tarafta Parasite’ın kazanacağından emin olduğu için oyunu Honeyland’e verecek. Ancak American Factory’nin arkasında da Obamalar var. Ama nasıl spesifik bir konu, nasıl sıkıcı ve fazla mavi kırmızı beyaz bir belgesel anlatamam. Risk mi alıyoruz ne yapıyoruz? Evet, evet risk alıyoruz galiba. Hatice’yi yalnız bırakmıyor, Kuzey Makedonya’ya Oscar gönderiyoruz.

[one_fourth]

KAZANACAK
Honeyland

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANABİLİR
American Factory

[/one_fourth]

[one_fourth]

KAZANMALI
Honeyland

[/one_fourth]

[one_fourth_last]

KAZANMAMALI
For Sama

[/one_fourth_last]


KISALAR

Burada da izlediklerim ve okuduklarım üzerinden biraz çene çalayım… Kısa filmlerden başlayacak olursak; Nefta Football Club esasında izleyen herkesin kalbini çalabilecek bir aday gibi duruyor ancak Akademi’nin bu dalda altyazı okumaya karşı geliştirdiği anlamsız refleks The Neighbors Window’un ödülü kazanmasına yol açacak gibi gözüküyor, ki bence korkunçtu! Saria hakkında da güzel şeyler okudum; fakat içeriden gelen bilgilere göre branş üyelerini ikiye bölmüş deniyor. Kısa animasyonda Hair Love’ın zaferi kesin sanırım. Üzerine çok çalıştılar. Daha aday olmadan Oscar’ı alacak deniyordu. Şu anda da rakipsiz. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun. Son olarak kısa belgeseller var. Orada da BAFTA’dan ödülle dönen Learning to Skateboard In a War Zone (If You’re a Girl) mutlak favori gibi gözüküyor. In the Absence’in duygusal etkisi de biraz oy toplayabilir mi? Belki.

[one_third]

KISA FİLM
The Neighbors’ Window

[/one_third]

[one_third]

KISA ANİMASYON
Hair Love

[/one_third]

[one_third_last]

KISA BELGESEL
Learning to Skateboard in a Warzone
(If You’re a Girl)

[/one_third_last]

Devamını oku
Yorum Yapın

Yorum yazın...

Oscar Boy sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin