Haberler
Cannes Film Festivali ’21: Ödüller
Dünyanın en prestijli film festivali Cannes, bir senelik pandemi arasından sonra Spike Lee’nin jüri başkanlığını üstlendiği ana yarışma ve yan bölümleriyle geri döndü. Bu akşam da iki haftanın nihayetinde ödüller sahiplerini buldu. Törendeki aksaklıklar, Spike Lee’nin Altın Palmiye’yi daha törenin başında yanlışlıkla duyurması gibi pek çok eğlenceli detay var; ama Avrupalılar’ın bu tür organizasyonlardaki acemiliklerini alıştığımız ve Cannes’ın inanılmaz faşist bir biçimde hâlâ Fransızca yapılması sebebiyle çok da üstüne gitmiyorum. Thierry Fremaux otursun, tırnaklarını yesin. Biz Ducournau’nun The Piano’dan bu yana Altın Palmiye’yi göğüsleyen ilk kadın yönetmen oluşuna sevinelim, Asghar Farhadi’ye kucak açalım, Hamaguchi’nin yeni filmini beklemeye koyulalım yeter. Buyrun bütün Cannes süresince dağıtılan ödüllere:
ANA YARIŞMA
Altın Palmiye: Titane (Julia Ducournau)
Jüri Büyük Ödülü: A Hero (Asghar Farhadi) ve Hytti nro 6 (Juho Kuosmanen)
Jüri Ödülü: Ha’berech (Nadav Lapid) ve Memoria (Apichatpong Weerasethakul)
En İyi Yönetmen: Leos Carax | Annette
En İyi Erkek Oyuncu: Caleb Landry Jones | Nitram
En İyi Kadın Oyuncu: Renate Reinsve | Julie en 12 chapitres
En İyi Senaryo: Drive My Car | Ryûsuke Hamaguchi, Takamasa Oe
Altın Kamera: Murina (Antoneta Alamat Kusijanović)
Kısa Film / Altın Palmiye: All the Crows in the World (Tang Yi)
Kısa Film / Özel Mansiyon: August Sky (Jasmin Tenucci)
Onursal Altın Palmiye: Marco Bellocchio & Jodie Foster
BELİRLİ BİR BAKIŞ
Büyük Ödül: Unclenching the Fists (Kira Kovalenko)
Jüri Ödülü: Grosse Freiheit (Sebastian Meise)
En İyi Toplu Performans: Bonne mère (Hafsia Herzi)
Cesaret Ödülü: La civil (Teodora Ana Mihai)
Özgünlük Ödülü: Lamb (Valdimar Jóhannsson)
Özel Mansiyon: Noche de fuego (Tatiana Huezo)
CINÉFONDATION
Birincilik Ödülü: L’enfant Salamandre (Théo Degen)
İkincilik Ödülü: Cicada (Yoon Daewoen)
Üçüncülük Ödülü: Love Stories on the Move (Carina-Gabriela Daşovenau) & Cantareira (Rodrigo Ribeyro)
CRITICS’ WEEK
Nespresso Büyük Ödülü: Feathers (Omar El Zohairi)
Louis Roederer Vakfı Yükselen Yıldız Ödülü: Sandra Melissa Torres | Amparo
Leitz Cine Keşif Ödülü (Kısa Film): Duo Li (Zou Jing)
Gan Derneği Dağıtım Desteği Ödülü: Rien à foutre (Emmanuel Marre & Julie Lecoustre)
SACD Ödülü: Elie Grappe & Raphaëlle Desplechin | Olga
Canal+ Kısa Film Ödülü: Brutalia, Days of Labour (Manolis Mavris)
DIRECTORS’ FORTNIGHT
Avrupa Sineması Marka Ödülü: A Chiara (Jonas Carpignano)
SACD Ödülü: Les Magnétiques (Vincent Maël Cardona)
Altın Koç Ödülü: Frederick Wiseman
FIPRESCI
Ana Yarışma: Drive My Car (Ryûsuke Hamaguchi)
Belirli Bir Bakış: Un Monde (Laura Wandel)
Paralel Bölümler: Feathers (Omar El Zohairy)
DİĞER ÖDÜLLER
Evrensel Jüri: Drive My Car (Ryûsuke Hamaguchi)
Altın Göz Belgesel Ödülü: Babi Yar. Context (Sergei Loznitsa)
Queer Palm: La fracture (Catherine Corsini)
Queer Palm (Kısa Film): La caida del Vencejo (Gonzalo Quincoces) ve Frida (Aleksandra Odić)
Palm Dog: Üç spaniel | The Souvenir Part II
Palm Dog Jüri Büyük Ödülü: Sophie | Sean Baker & Panda | Lamb
Palm DogManitarian Ödülü: Mastercard
François Chalais Ödülü: Freda (Gessica Geneus)
Cannes Soundtrack Ödülü: Erwan Castex | Olympiades & Sparks | Annette
Chopard Ödülü: Kingsley Ben-Adir & Jessie Buckley
Pierre Angénieux Ödülü (Görüntü Yönetimi): Agnés Godard
Pierre Angénieux Umut Vaat Eden Görüntü Yönetmeni Ödülü: Pamela Albarrán
Metin
18 Temmuz 2021 at 09:18
Fransa’daki bir festivalin Fransızca yapılması neden faşist bir uygulama olsun ki? Sonuçta Fransızca uluslararası dillerden bir tanesi ve Fransa’nin ulusal dili. Eminim Tribeca Film Festivali de Svahili dilinde değil, İngilizce yapılıyordur.
Umur
18 Temmuz 2021 at 10:05
Ay Metin Fransızca da savunmazsın artık… İngilizler’in kendilerinden daha iyi sömürgeciler olması sebebiyle asırlardır devam eden komik bir çekememezliğin sonucu bu. Svahili ile ne alakası var? Ne talihsiz bir argüman.. Tribeca’yı kaç kişi takip ediyor ayrıca? Fransızlar da gitsin Cesar’ı Fransızca yapsın. Cannes gibi bütün dünyanın izlediği bir organizasyonu 2021’de bile Fransızca yapmanın sonucunu dün Spike Lee’nin erkenden Altın Palmiye’yi açıklamasıyla gördük. İletişimsizlik hat safhada.
Metin
19 Temmuz 2021 at 14:17
Fransızca halen bir dünya dili; orijinal lingua franca. Her şeyin sadece kendi anladığımız dilde (ingilizce) olmasını istemek gereksiz değil mi? “When in Rome, do as Romans”… Belki de siz/biz farklı diller öğrenmelisiniz/öğrenmeliyiz.
Öte yandan her anlamadığımız, hoşlanmadığınız şeye faşizm diyemeyiz. Faşizmin ne olduğunu öğrenelim ve sulandirmayalim kavramları derim ben.
Berkan
20 Temmuz 2021 at 14:27
Fasizm ile ilgili yorumuna sonuna kadar katiliyorum Metin. Umuyorum Umur bir gun takipcilerinden gelen bu ve buna benzer yorumlara ”burasi benim kisisel blogum, istedigimi yazarim” tepkisinden vazgecer. Cunku ulastirdigi icerik ve kalite zaman zaman gosterdigi bu tutuma ragmen cok cok degerli. Sevgiler
Umur
20 Temmuz 2021 at 14:31
Ay inanılmaz satır arasında yazdığım “faşist” kelimesinin bu kadar deprem yaratabilmesi 🙂
Faşizmin sadece ırkçılık olmadığını, aşırı ulusçuluk içeren sözde demokrasiler için kullanıldığını, Fransa’nın da bu tür organizasyonlarda inatla kendi dilinin öğrenilmesi mecburiyeti varmış gibi davranmasının da benzer bir kafa yapısından sebep olduğunu konuşsak mı?
Umur
20 Temmuz 2021 at 14:29
Ben de bu eski dünya düzeninden artık çıkmanı tavsiye eder, Türkçe’nin oyuncaklı bir dil olabileceğini ve faşizmin her türlü baskıcı kültür için kullanılabildiğini öğrenelim derim.