Takip et

Oscar 2022

94. Akademi Ödülleri – Son Aday Tahminleri: Part II

tarihinde yayınlandı.

Dün işitsel kategoriler, uluslararası film, animasyon, belgesel ve kısalarla başladığım son aday tahminlerime bugün görsel kategorilerle devam ediyorum. Altı dal var önümüzde: Kurgu, görüntü yönetimi, prodüksiyon tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj & saç tasarımı ve görsel efekt. İki tanesinin finalistlerini biliyor ve Akademi için yaptıkları sunumdan da haberdarız. Diğerlerini ise BAFTA ve meslek birlikleri üzerinden takip edebildik anca. Eli giderek zayıflayan West Side Story kendine yer bulabilecek mi, Licorice Pizza’nın yükselen grafiğinde sıradaki adres ne, Dune bu ödüllerden kaçını silip süpürebilir gibi sorularla girişelim bakalım. Buyursunlar…

KURGU

[one_fifth]

1 DUNE

[/one_fifth]

[one_fifth]

2 THE POWER OF THE DOG

[/one_fifth]

[one_fifth]

3 LICORICE PIZZA

[/one_fifth]

[one_fifth]

4 BELFAST

[/one_fifth]

[one_fifth_last]

5 DON’T LOOK UP

[/one_fifth_last]

Her yere aday edilme şerefine nail olmuş üç yapım var kurgu yarışında: Dune, Licorice Pizza ve Belfast. Bu üçünü barındırmayan tahmin listelerini camdan fırlatmanız gerektiğini tavsiye ederek gireyim ben söze. Yalnız The Power of the Dog’ın da inkâr edilemeyecek bir gücü mevcut biliyorsunuz ki sezonda. Her ne kadar gösterişsiz kurgusu, BAFTA tarafından görmezden gelinmiş olsa da orada No Time to Die ve Summer of Soul’un kendine yer bulması biraz dengeleri bozmuş olabilir. Ben son koltuğa West Side Story’i uygun görmeyi çok isterdim esasen. Ancak hem ACE, hem de BAFTA’da dışarıda kalmış olması kafamı fena hâlde karıştırdı. O yüzden ister istemez elim daha gösterişli bir kurgusu olan ve endüstrinin genel anlamda pozitif tepki verdiği Don’t Look Up’a gidiyor. Emin miyim? Asla. Muhtemelen Michael Kahn ve West Side Story’nin adını adaylar arasında görüp kahrolacağım.

Gayet mümkün: Don’t Look Up
Acaba dedirtenler: No Time to Die, King Richard, Summer of Soul


GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ

[one_fifth]

1 THE POWER OF THE DOG

[/one_fifth]

[one_fifth]

2 DUNE

[/one_fifth]

[one_fifth]

THE TRAGEDY OF MACBETH

[/one_fifth]

[one_fifth]

4 WEST SIDE STORY

[/one_fifth]

[one_fifth_last]

NIGHTMARE ALLEY

[/one_fifth_last]

Yine net bir altılıdan bahsetmek mümkün. The Power of the Dog’la Ari Wegner, bir ilki gerçekleştirip tarihte bu ödülü alan ilk kadın olmaya hazırlanıyor. Dune tabii ki de en büyük rakibi. Son ana kadar Greig Fraser’la Ari Wegner kıran kırana mücadele edecek. The Tragedy of Macbeth’le Coenler’in biriciği Bruno Delbonnel’i de es geçmemek en mantıklısı. Bence bu kategorinin esas “siyah-beyaz yarışçısı” bile denilebilir. Son iki sıradan birisine West Side Story’i koydum. ASC’nin filmi aday etmemesi hezimete uğrattı, bunun farkındayım. Fakat Janusz Kaminski’nin yakın tarihte birlikten ayrıldığını hatırlatmakta yarar var. Son sıraya ise Belfast’ı değil, Nightmare Alley’i uygun gördüm. Çünkü Akademi’nin sinematografi branşının sevdiği cinsten, gösterişçi bir işilik var Del Toro’nun filminde. Belfast ise ASC’nin tembelce aday ettiği o frontrunner başlığına cuk oturuyor.

Bir adım uzaklıkta: Belfast
Birkaç adım uzaklıkta: C’mon C’mon, Licorice Pizza, No Time to Die


PRODÜKSİYON TASARIMI

[one_fifth]

1 DUNE

[/one_fifth]

[one_fifth]

2 NIGHTMARE ALLEY

[/one_fifth]

[one_fifth]

3 THE FRENCH DISPATCH

[/one_fifth]

[one_fifth]

THE TRAGEDY OF MACBETH

[/one_fifth]

[one_fifth_last]

5 WEST SIDE STORY

[/one_fifth_last]

Buradaki tahminlerimle alakalı olarak gereğinden fazla emin davranıyorum. Halbuki başarı yüzdemin en düşük olduğu kategorilerden birisi. Neleri tahmin etmişim, hemen sıradan geçirelim… Dune zaten ödülü alacak. Konuşmaya dahi gerek yok. Nightmare Alley setinin Del Toro’nun Hollywood’un altın çağındaki yapımlardan topladığı objelerle dolu olduğunu sağır sultan bile duyduğu için onu da eklemek şart. Wes Anderson’ın son curcunası The French Dispatch’in de bütün olayı setleri zaten, hadi üçüncü sıraya da ona yazdık. Dörtte, çakma Engin Seral’ın Orson Welles’den çorlandığını iddia ettiği The Tragedy of Macbeth’teki tasarımlar var elbette. Son sıraya ise Spielberg’ün bütün filmlerini istisnasız aday etmesiyle ünlü kategori için, eli ne kadar zayıflamış olursa olsun, tabii ki de West Side Story’i kondurdum. Licorice Pizza pek gösterişli sayılmaz ama bir sürpriz yapmasını beklemiyor değilim. Cyrano da benzer bir şekilde, tahminlerimden biriyle yer değiştirebilir. BAFTA beşlisine girdiği unutulmasın.

Olabilir: Cyrano, Licorice Pizza
Muhtemelen olmaz: Being the Ricardos, Cruella


KOSTÜM TASARIMI

[one_fifth]

1 CRUELLA

[/one_fifth]

[one_fifth]

2 DUNE

[/one_fifth]

[one_fifth]

3 NIGHTMARE ALLEY

[/one_fifth]

[one_fifth]

CYRANO

[/one_fifth]

[one_fifth_last]

THE FRENCH DISPATCH

[/one_fifth_last]

İşte burası biraz karışık… Cruella ve Dune’un ödül için savaşmasına hepimiz hazırız, bir onları anarak aradan çıkaralım. İki yapım da bu kategorinin varoluş sebebi sayılabilecek yapımlar zaten. Sonrasında minik bir havuzumuz var. Burada AMPAS’ın tanıdığı Luis Sequeira (Nightmare Alley), Janty Yates (House of Gucci), Milena Canonero (The French Dispatch), geçen sene Pinocchio’yla kucak açtıkları Massimo Cantini Parrini (Cyrano) ve varlığından pek haberinin olmadıkları Paul Tazewell (West Side Story) çarpışacak. Ben pek gösterişli bulmadığımdan Tazewell’i bir kenara ayırıp kalan dörtlü arasında yapmaya çalıştım seçimimi ve CDG’nin BAFTA bile bu kadar sevdiği bir yapıma yer vermemişken neden aday edilsin diyerek House of Gucci’yi bir kenara attım. Çoğu yeniden dikilmiş Gucci imzalı kostümlere yüz vereceklerine pek inanmıyorum galiba. Hem tahminlerde son dakika yükselişe geçen The French Dispatch’in de CDG tarafından görmezden gelinmiş Oscar’a aday olan yapım arketipine çok uyduğu kesin. Yine de farklı permütasyonlara açık bir dal olduğunu, hatta bu kaosa Licorice Pizza’nın da ucundan dahil olabileceğini iddia etmek mümkün. Peki Spencer’ın favori pozisyonundan atılıp yarıştan tamamen silinmesine ne diyorsunuz?

Alternatifler: House of Gucci, West Side Story
Birkaç fersah uzakta: Licorice Pizza, Spencer


MAKYAJ & SAÇ TASARIMI

[one_fifth]

1 DUNE

[/one_fifth]

[one_fifth]

2 HOUSE OF GUCCI

[/one_fifth]

[one_fifth]

THE EYES OF TAMMY FAYE

[/one_fifth]

[one_fifth]

4 CRUELLA

[/one_fifth]

[one_fifth_last]

CYRANO

[/one_fifth_last]

Makyaj ve görsel efekt dalları, finalistleri belirlendikten sonra Akademi üyelerine özel sunumların yapıldığı kategoriler. Ve bu sunum etkinliklerinde bazen çok iddialı birinin yerini, bu fırsatı iyi kullanmış bir film alabiliyor. Bu sene de olağan şüphelilerin yanına yerleştirdiğim Cyrano için böyle şeyler dillendirilmekte. Kategoride son yıllarda rastladığımız Victoria & Abdul, Mary Queen of Scots gibi gösterişsiz dönem filmleri profiline de pek uymakta. Gerçi bu boşluğu Nightmare Alley’nin doldurabileceği de düşünülebilir. Dune’un favori olduğunu, Cruella’nın MUAHS’den (Makyaj Sanatçısı & Saç Tasarımcıları Birliği) harika destek gördüğünü, House of Gucci ile The Eyes of Tammy Faye’in de klasik, makyaj altına gömülmüş oyunculuk damarından yürüyeceğini düşünerek bir beşli oluşturdum. The Suicide Squad ve Coming 2 America’nın Akademi sunumlarıyla ilgili dedikodular korkunç bu arada. İkisi de çok kötü geçirmiş etkinliği. Dolayısıyla içeri almak istesem de elim gitmiyor. Yine de ilk filmiyle Oscar almış The Suicide Squad’tan işkillenmiyor değilim.

Mı acaba: The Suicide Squad, Coming 2 America, Nightmare Alley


GÖRSEL EFEKT

[one_fifth]

1 DUNE

[/one_fifth]

[one_fifth]

2 THE MATRIX RESURRECTIONS

[/one_fifth]

[one_fifth]

NO TIME TO DIE

[/one_fifth]

[one_fifth]

4 SHANG-CHI

[/one_fifth]

[one_fifth_last]

GHOSTBUSTERS: AFTERLIFE

[/one_fifth_last]

Makyaj & saç tasarımı kategorisinin Akademi için yaptığı sunumlarla ilgili ne kadar dedikodu varsa, görsel efekt için de o kadar yok. Christopher Robin, Deepwater Horizon gibi sürprizlerin benzerlerinden hiç bahsedilmiyor. Tek bildiğimiz Shang-Chi ile Eternals’ın Spider-Man’den daha iyi bir gece geçirdiği, The Matrix Resurrections’ın şaşırtıcı derecede pozitif tepki aldığı, Free Guy ekibinin de güldürdüğü. VES’in büyük kategorisine aday edilmiş Godzilla vs King’den, BAFTA’nın sürpriz bir şekilde radarımıza soktuğu Ghostbusters: Afterlife’tan ise dedikodu yok. İçimden bir ses Spider-Man’in şok edici bir biçimde dışarıda kalacağını söylüyor. Ama onun yerine alabileceğim alternatifi bulamıyorum. Ve belki doğru bir nokta atışı atarken, yanlış filmi ötelemek de istemiyorum dışarı. Sadece bildiğim şu var… Annie’nin görsel efekt kategorilerinde karşımıza çıkan yapımlar Oscar beşlisini ıskalamıyor. Yani bu da ne demek? Shang-Chi’yi kesinlikle Oscar adayı olarak görüyorum. Dune da favori, malum. Kalan üç koltuk için ise inanın yaptığım tahminlerden asla emin değilim. Her şey ama her şey olabilir!

Dışarıda bıraktım ama korkuyorum: Godzilla vs. Kong, Spider-Man: No Way Home
Yok artık: Free Guy, Eternals

Devamını oku
Yorum Yapın

Yorum yazın...

Oscar Boy sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin