Oscar 2012
84. Akademi Ödülleri – Son Tahminler: Part III
Ve geldik 84. Akademi Ödülleri için yaptığımız tahminlerin sonuncusuna. Pazar gecesinden sonra artık bu fasıl kapanmış olacak ve en yakın zamanda da Oscar 2013 yazısıyla karşınızda olacağız. Umuyorum Pazar gecesi sayısız sürpriz sonuçla karşılaşır ve artık Oscar’ın monotonluğunu bir kenara atarız. Ve şimdi… Ana kategorileri tahmin etme zamanı!
EN İYİ FİLM
- The Artist; Thomas Langmann
- The Descendants; Jim Burke, Alexander Payne, Jim Taylor
- Extremely Loud & Incredibly Close; Scott Rudin
- The Help; Brunson Green, Chris Columbus, Michael Barnathan
- Hugo; Graham King, Martin Scorsese
- Midnight in Paris; Letty Aronson, Stephen Tenenbaum
- Moneyball; Michael De Luca, Rachel Horovitz, Brad Pitt
- The Tree of Life; Sarah Green, Bill Pohlad, Dede Gardner, Grant Hill
- War Horse; Steven Spielberg, Kathleen Kennedy
Mart 2011’de ilk tahminlerimizi yapmaya başladığımızda daha ortada The Artist diye bir film yoktu. Daha doğrusu varlığından haberdar değildik. Derken Mayıs ayında Cannes ile başlayan yolculuk bu noktalara kadar geldi ve The Artist 83 yıl sonra ilk kez En İyi Film ödülünü alan sessiz film olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Konuşulacak bir şey yok çünkü The Artist kesin olarak ödülü alacak. Eğer herhangi bir aday o gece şaşırtırsa, ki pek zannetmiyorum, son yılların en büyük şoku olarak adlandırabiliriz. Peki madem şok dedik isterseniz olağandışı durumların en olası olanlarından konuşalım… The Descendants ve Hugo kesinlikle alternatifler. Dediğim gibi hiçbiri The Artist‘i yerinden edecek kadar oy alamaz belki ama ikisinin de destekçileri olacağına eminim. The Descendants‘ın bu yıl bağımsızları, Hugo‘nun ise teknik başarıyı temsil ettiği kesin. Bu size Hugo ödülü alabilir mi sorusunu sordurtsa da aynı mantıkla her sene Avatar gibi teknik anlamda çok kuvvetli filmlerin En İyi Film seçilebileceği de söylenebilir. O yüzden hiç bu sulara girmeden The Help‘e dönmek istiyorum. Evet filmin kurgu, senaryo ve yönetmen adaylığı yok ki bu hakikaten büyük bir kayıp. Ama hala yılın en şişirilmiş (bana göre) filmlerinden biri olan The Help‘in adı konuşulmaya devam ediyor. Filmin ödülü alabileceği söylentileri aldı başını gitti. Ben bu söylentiye inanmak istemiyorum, inanmıyorum da. Oscar tarihinin en hak edilmemiş ödüllerinden biri olur herhalde. The Artist‘i desteklemeyenlerin bile geriye kalan 8 film içerisinden The Help‘in ödül almasını istemeyeceği kesin. Başka da bir yorumum yok. The Artist kesin olarak kazanacak ve bir sezon da böylece sona erecek.
Kazanacak: The Artist
Kazanabilir: The Descendants
Sürpriz: The Help
Aday olmalıydı: The Girl with the Dragon Tattoo
EN İYİ YÖNETMEN
- Michel Hazanavicius, The Artist
- Alexander Payne, The Descendants
- Martin Scorsese, Hugo
- Woody Allen, Midnight in Paris
- Terrence Malick, The Tree of Life
Uzunca bir süre Martin Scorsese‘nin The Departed‘dan sonra ikinci Oscar’ına kavuşacağını konuştuk. Ne zaman ki DGA (Directors Guild of America / Yönetmenler Birliği) Michel Hazanavicius‘u ödüllendirdi işte o zaman Scorsese adı da zikredilmez oldu. Ben hala usta yönetmene şans tanımayanlardanım. Bu dalda bir değişiklik olacaksa bile sanki bu değişikliği sadece Malick yapabilirmiş gibi geliyor. Çok çılgınca bir ihtimal ama DGA ile Akademi’nin farklı seçimler yaptığı 6 yıla baktığımda böyle düşünmeye başladım. Peki DGA’e neden bu kadar güveniyoruz? Çok basit bir örnek vereyim hemen. Geçen sene DGA’i Tom Hooper aldı. David Fincher ve Darren Aronofsky gibi iki rakibinin karşısından televizyon filminden farksız yönetmenliğiyle Hooper ödül aldı! Bu yetmezmiş gibi aynı zaferi Oscar’da da tekrarladı. Sizce de Hazanavicius‘un dışında bir tahmin yapmak çok gerçek dışı değil mi? Üstelik Martin Scorsese‘yi çok seviyor olsalar adama tarihte sadece tek bir Oscar vermiş olurlar mıydı? Emin olun bu dalda sevgi faktörü işlemiyor. Terrence Malick dememin sebebi ise filmin beklendiğinden çok daha fazla destek almış olması Akademi’den. Eğer Malick biraz daha göz önünde bir yönetmen olsaydı herşey daha farklı olabilirdi. Ama bu durumda bize ancak Hazanavicius‘un teşekkür konuşmasını dinlemek düşüyor.
Kazanacak: Michel Hazanavicius, The Artist
Kazanabilir: Martin Scorsese, Hugo
Sürpriz: Terrence Malick, The Tree of Life
Aday olmalıydı: Nicolas Winding Refn, Drive
EN İYİ ERKEK OYUNCU
- Demian Bichir, A Better Life
- George Clooney, The Descendants
- Jean Dujardin, The Artist
- Gary Oldman, Tinker Tailor Soldier Spy
- Brad Pitt, Moneyball
İşte ben bu kategoriden hiç ama hiç emin değilim. Bret Easton Ellis’in Twitter hesabında birkaç Akademi üyesiyle konuştuğunu ve hepsinin George Clooney‘ye oy verdiğini okuduğumdan beri kafam daha da karışmış durumda. Bir yanda Critics’ Choice ve Altın Küre zaferleriyle Hollywood’un altın çocuğu George Clooney; diğer yanda ise SAG, Altın Küre ve BAFTA zaferlerinin haricinde Cannes’dan da ödül alan Amerika’da daha yeni tanınmaya başlamış Avrupa’dan ihraç edilmiş Jean Dujardin var. Ben Dujardin diyorum, çünkü… The Artist‘i çok sevdiler ve pek ala oyunculuk dallarından birinde filmi ödüllendirmek isteyebilirler. Üstelik Jean Dujardin hakikaten çok iyi bir performans sergilemiş ve Berenice Bejo’dan daha kuvvetli bir ihtimal olarak duruyor. Ayrıca SAG gibi sektörden bir grup Dujardin‘i seçti, ki zaten bu tahmini yapmamda en etkili olan şey de bu. Ayrıca genel tepkiye baktığımda hep aynı şeyleri duyuyorum: “George Clooney ikinci Oscar’ını Michael Clayton ya da Up in the Air ile almalıydı. Bu filmle ödülü hak etmiyor.” Öyle ki Readers’ Choice Ödülleri için verdiğiniz oylarda bile bunu görebiliyorum. Ben de aynı şekilde düşünenlerden biriyim. Kesinlikle yılın en iyilerinden biri ama bu kategoride Dujardin ya da Pitt ile boy ölçüşebileceği bir materyal yok. Peki kazanabilir mi? Evet! Son ana kadar tahmin edemeyeceğimiz bir ödül olacak. Bu arada Brad Pitt‘in yılın en iyi performanslarından birini sergilemesine rağmen görmezden gelinmesi de ayrı bir vaka. Keşke o da ödül için savaşanlardan biri olsaydı.
Kazanacak: Jean Dujardin, The Artist
Kazanabilir: George Clooney, The Descendants
Sürpriz: Brad Pitt, Moneyball
Aday olmalıydı: Michael Shannon, Take Shelter
EN İYİ KADIN OYUNCU
- Glenn Close, Albert Nobbs
- Viola Davis, The Help
- Rooney Mara, The Girl with the Dragon Tattoo
- Meryl Streep, The Iron Lady
- Michelle Williams, My Week with Marilyn
Meryl Streep‘in üçüncü Oscar kampanyaları konusundaki fikrimi zaten söylemiştim. Zaten her yerden ödüller alan ve iki Oscar’ı olan bir aktrisin üçüncü Oscar için kampanya yapması durumunda samimiyetine inanmak güç. Tıpkı çok şaşırdığını iddia ettiği teşekkür konuşmaları gibi… Neyse. Hiçbir zaman Streep hakkında eleştiri yapmaktan çekinmedim zaten. En sevdiğim aktrislerden Kate Winslet‘de aynı “Hiç beklemiyordum.” tepkileri görüyoruz nasıl olsa, Meryl‘a özel bir durum değil bu. Tahmin kısmına geri dönersek… Yarış artık Viola Davis ve Meryl Streep arasında. Bunu tahmin etmek o kadar da güç değil. Eleştirmenler ödülü Davis‘e verdiler. Ama aynı eleştirmenlerin geçen sene The Social Network‘e ödül yağdırdığını düşünüp Oscar yolunda bu ödülü dikkate almadık. Derken Meryl ve Viola Altın Küre’de kapıştı. HPFA tarafından dağıtılan ödülleri de Akademi’den farklı bir grup oyluyor diye bir kenara attık. Asıl meydan savaşı ise SAG’de gerçekleşti. Bunu söylememin tek sebebi ise Oscar ile SAG’i benzer insanların oylaması. O yüzden Viola Davis‘in SAG zaferi bu kadar çok şey ifade ediyor. Meryl Streep‘in BAFTA zaferini de pek ala İngiltere’nin siyasi tarihinden bir kesit anlatmasıyla yorumlamak mümkün. Zaten BAFTA’nın milliyetçi seçimlerine fazlasıyla alışığız. Ben ödülü Viola Davis kazanacak diyenlerdenim. Tek problem Akademi’nin ırkçı tutumu. Bu ödülü bugüne kadar tek bir siyahi kadın kazandı, o da Halle Berry. Akademi tarihte yeni bir sayfa açmaya hazır mıdır dersiniz?
Kazanacak: Viola Davis, The Help
Kazanabilir: Meryl Streep, The Iron Lady
Sürpriz: Michelle Williams, My Week with Marilyn
Aday olmalıydı: Olivia Colman, Tyrannosaur
EN İYİ UYARLAMA SENARYO
- The Descendants; Alexander Payne, Jim Rash, Nat Faxon
- Hugo; John Logan
- The Ides of March; George Clooney, Grant Heslov, Beau Willimon
- Moneyball; Steven Zaillian, Aaron Sorkin, Stan Chervin
- Tinker Tailor Soldier Spy; Bridget O’Connor, Peter Straughan
Üzerine çok fazla düşündüğüm kategorilerden biri. Şimdi genel olarak herkesin mantığı The Descendants‘a bir ödül vermek zorundalar şeklinde işliyor. Ama durumu şöyle düşünün. Her kategori için her meslek grubu ayrı oy veriyor. Bir senaristin The Descendants‘ın diğer dallarda ödüllendirilip ödüllendirilmeyeceğini bilmesi mümkün değil. Evet filmin arkasında WGA ve Scripter gibi iki önemli senaryo ödülü var. Ama bundan sadece iki sene evvel Up in the Air da aynısını yaşamış ama ödülü Oscar gecesinde Precious‘a kaptırmıştı. İşte tam burada The Descendants‘ın en büyük rakibi Moneyball devreye giriyor. Filmi seven sevmeyen herkesin Moneyball‘un senaryosu konusunda hemfikir olduğuna eminim. Yılın en iyilerinden biri ve bence Akademi üyeleri de buna kayıtsız kalmayacak. Tek problem Aaron Sorkin‘in daha geçtiğimiz sene ödül almış olması. Ama beğenmeleri takdirinde kim onlara dur diyebilirki? Bir de Tinker Tailor Soldier Spy söylentileri dolanıyor da benim pek inanasım yok buna. Oy alır elbet lakin kazanacak kadar destek bulabilir mi emin değilim.
Kazanacak: Moneyball
Kazanabilir: The Descendants
Sürpriz: Tinker Tailor Soldier Spy
Aday olmalıydı: The Girl with the Dragon Tattoo
EN İYİ ÖZGÜN SENARYO
- The Artist; Michel Hazanavicius
- Bridesmaids; Kristen Wiig, Annie Mumolo
- Margin Call; J.C. Chandor
- Midnight in Paris; Woody Allen
- A Separation; Asghar Farhadi
WGA (Writers Guild of America) birliğin üyesi olmayan senaristleri aday etmediği için Midnight in Paris, The Artist‘in olmadığı bir kategoride kolayca zaferi elde etti. Belki de The Artist olsaydı yine aynı sonucu alacaktık ama asıl prova zaten Pazar gecesi Akademi Ödülleri’nde gerçekleşecek. Woody Allen uzun zamandır Oscar almadı ve Midnight in Paris artık ustanın olgunluk döneminin ödüllendirilmesi için en doğru seçenek. Son yıllarda yaptığı işler arasında Akademi tarafından en çok takdir edileni bu oldu. Yalnız En İyi Film ödülünü almasına kesin gözüyle baktığımız The Artist bence düzeni bozacak. Senaryo ödülü olmadan En İyi Film seçilebilir mi? Tabiki de. Bunun özellikle eski yıllarda çok örneği var ama biraz da zor bir durum tabi. Çünkü filmin destekçisi çok fazla. Midnight in Paris de tıpkı The Artist gibi En İyi Film dalının en iddialılarından olsaydı belki şu an bunu konuşuyor olmazdık ama ne yazık ki tek favori The Artist. Ben de filmin senaryo ödülünü almasını istemiyorum her ne kadar film olarak desteklesem de. Midnight in Paris karşısındaki zaferi yılın en çok tartışılan ödülü olur hiç kuşkusuz. Bu arada aday olması bile mucize olarak nitelendirilebilecek A Separation‘ı da unutmamak lazım. Belki bir sürpriz yapar oylar bölününce, belli mi olur?
Kazanacak: The Artist
Kazanabilir: Midnight in Paris
Sürpriz: A Separation
Aday olmalıydı: 50/50
EN İYİ KURGU
- The Artist; Anne-Sophie Bion, Michel Hazanavicius
- The Descendants; Kevin Tent
- The Girl with the Dragon Tattoo; Angus Wall, Kirk Baxter
- Hugo; Thelma Schoonmaker
- Moneyball; Christopher Tellefsen
Uzunca bir süre yaşayan efsane Thelma Schoonmaker‘ın ödülü alacağını söyledik. Ama hiç beklemediğimiz bir şey oldu ve kurgu dalının meslek birliğinde Schoonmaker, The Descendants‘a yenildi. Bu durum karşısında da tekrar En İyi Film – En İyi Kurgu ödülü eşleşmesini beklemekten başka bir şey kalmıyor. Ki favorilerimden olmamasına rağmen The Descendants‘ın kurguda Hugo‘yu geçmesi sezonun en büyük haksızlıklarından biri oldu diyebiliriz. Bu filmlerin haricinde geçen sene ödülü alan The Girl with the Dragon Tattoo ve benim favorim Moneyball da adaylar arasında. İkisinin de sürpriz yapma olasılığı sıfıra yakın. Bu arada Hazanavicius yönetmen, kurgu ve özgün senaryo ödülünü almaları takdirinde aynı gecede 3 ödül birden alarak Oscar tarihine geçecek. Bu bir ilk değil ama Joel & Ethan Coen’in No Country for Old Men zaferinden beri başımıza gelmemişti.
Kazanacak: The Artist
Kazanabilir: Hugo
Sürpriz: The Descendants
Aday olmalıydı: Drive
YABANCI DİLDE EN İYİ FİLM
- Bullhead (Belçika)
- Footnote (İsrail)
- In Darkness (Polonya)
- Monsieur Lazhar (Kanada)
- A Separation (İran)
Akademi’nin çok farklı bir oylama sistemine sahip olan dallarından yabancı film dalı. Sabit bir komite ve gönüllü üyeler seçiyorlar adayları da kazananı da. O yüzden bazen herkesin favorisinin kazandığını görüyoruz. Bazen ise, özellikle son yıllarda, hiç beklenmedik sürprizler yapıyorlar. Bir tek geçen sene In a Better World ile şaşırtmadılar. Bu yıl ortada çok büyük bir favori var. A Separation aynı zamanda özgün senaryo dalında da adaylık alarak Akademi’den maksimum ilgiyi görmüş oldu. Şu an ödül bana kalırsa cepte. Ama çirkin bir şaka yaparak In Darkness‘la sürpriz yapma ihtimalleri de yok değil. Ben sadece geçtiğimiz yıllarda çok büyük favoriler olmamasıyla avunarak A Separation‘ın kazanacağına inanıyorum. Yoksa Departures ya da El Secreto de sus Ojos gibi bir son dakika golünden bahsedebilirdik. Sürekli Akademi’nin bizi şaşırtmasını, tahminlerimde yanılmak istediğimi tekrarlayıp duruyorum. Yalnız kesinlikle kast ettiğim dal burası değil.
Kazanacak: A Separation (İran)
Kazanabilir: In Darkness (Polonya)
Sürpriz: Bullhead (Belçika)
Aday olmalıydı: Happy, Happy (Norveç)
***
Yarın: 10 olası sürpriz, “Sinema Bloggerları”nın tahminleri
pispapaz
25 Şubat 2012 at 12:20
Senaryo ödülleri dışında katılıyorum.En iyi uyarlama senaryoyu The Descendants diğerlerine kaptırmaz.Belki Hugo bir nebze.Moneyball’a kalmaz diye düşünüyorum.
En iyi özgün senaryo biraz karışık.Bence Midnight in Paris biraz daha yakın gibi.Hak eden de o.Ama Akademi’nin bu ödülü The Artist’e verme olasılığı da yüksek.Yine de WGA’da olduğu gibi Midnight in Paris alır derim.50/50 adaylar arasında kesin olmalıydı.
http://pispapaz.blogspot.com/
Erşah
25 Şubat 2012 at 12:36
Geçtiğimiz gün Cesar’larda, bugün büyük ihtimal Bağımsız Ruh’da, yarın da Oscar’larda şov yapacağı için The Artist, bende yavaş yavaş senin gibi düşünmeye başladım özgün senaryo dalında. Zaten en iyi film, yönetmen ve senaryo hep aynı yere gidiyor.
Tinker Tailor’un senaryosu gerçekten muzazzamdı, ama kurgusu çok ağır olduğu için filmin içine ben açıkçası girmekte zorlandım. Bir Moneyball değildi. Moneyball çok güçlü, hatta altın kürede Woody Allen’dan sonra ikinci favori olarak gösteriliyordu senaryo dalında. The Descendants’ın da senaryosu çok çok iyi. Zaten çok aykırı ve isyancı bir birlikten de ödül aldı The Descendants, ne kadar etkiler tartışılır. Ben “illa onore edecekler” düşüncesinde olan kitledenim ve The Descendants diyorum.
(Not: Artık diğer dalların galipleri belli hemen hemen, kalan en zor iki dalın da tahminlerde bu olduğunu düşünüyorum)
yaxley
25 Şubat 2012 at 12:39
Picture: The Artist
Director: Michel Hazanavicius
Actor: Jean Dujardin
Actress: Meryl Streep
Original Screenplay: Midnight in Paris
Adapted Screenplay: The Descendants
Film Editing: The Artist
Foreign Language Film: A Separation
ömer faruk çetiner
25 Şubat 2012 at 13:06
tahminlerinde nerdeyse hugoya hiç yer vermemişsin 11 dalda adaylığı olan bir filmin en az bunların yarısında ödülü almasını beklemek gayet mantıklı bence hugo the artist rekabeti olacak ve diğer filmler birkaç ödülle geçiştirilecek gibi duruyor ama genel kalite çok düşük geldi bana bu sene sizin görüşünüzü merak ediyorum bu konuda
Umur Çağın Taş
25 Şubat 2012 at 21:11
Hugo’ya çok az yer verdiğimi ben de son bir kez göz attığımda fark ettim. Ama Gangs of New York örneği aklıma geliyor. O da bir Scorsese filmiydi ve 10 dalda aday olup hiç ödül kazanamamıştı. Yani ben sadece bir dalda ödül alacağını öngörüyorum Hugo’nun. Hiç ödül almayabilir de, benim tahminim tam tersine pek çok ödül de toplayabilir. Zaten bu sene hiç olmadığı kadar risk aldım tahminlerimde. Eğer yanılırsam çok da şaşırmam.
TigerBlood
25 Şubat 2012 at 13:19
The Artist ödülü alacaktır,sürpriz’in The Help’den gelme imkanı yok,fena bir film değildi ama oscar’da şansı bile yok.İlla sürpriz beklemek isteyen varsa Hugo ve The Descendants’dan beklesin.
Michel Hazanavicius ödülü alacaktır ama ben Martin Scorsese’den hala umudunu kesmeyenlerdenim,belki de The Artist’e sadece film ödülünü verelim derler diye düşünüyorum.Ama bu ihtimal fazlasıyla düşük.
En İyi Erkek oyuncu dalı da muammalardan biri Bitt görmezden gelinmeseydi çok güzel olurdu,ama büyük ödüllerin hiçbirini alamadı,şansı da çok az.
Dujardin,Clooney yarışı olacak,büyük ihtimal de Dujardin ödülü alacak.
My Week With Marilyn’i daha dün izledim,hala Michelle’in harika performansının etkisindeyim.Umarım akademi o harika performansı görmezden gelmez.
onur
25 Şubat 2012 at 14:35
Senaryo ödüllerinde Midnight in Paris ve The Descendants’ın alacağını düşünüyorum.Hatta The Descendants kesin bence.Erkek oyuncuda George Clooney’nin kazanacağını düşünüyorum.Kadın oyuncuda çok kararsızım.Umarım Streep alır.Ama Davis biraz daha yakın.
onur
25 Şubat 2012 at 14:39
Ayrıca Hazanavicius’un 3 Oscar birden alabileceğini sanmıyorum.Bu kadar yabancı birine o kadar ödül vermezler diye düşünüyorum.Sonuçta Coen kardeşler nerde o nerde.
Umur Çağın Taş
25 Şubat 2012 at 22:00
Tabiki de öyle. Ama şunu da gözden kaçırmamak lazım Akademi’nin içerisinde herkes sadece kendi mesleğinin kategorisine oy verebiliyor. Pek ala birbirinden bağımsız olarak özgün senaryo, kurgu ve yönetmen dallarında birinci gelebilir. Özgün senaryo tabi daha zor bir ihtimal. 2 Oscar’ı cepte, orası kesin.
shifty
25 Şubat 2012 at 16:35
A Separation çok büyük isim yaptı bu sene. Yabancı film dalında da sadece gönüller tarafından oy verildiğini düşünürsek galibiyeti kesin gibi
TigerBlood
25 Şubat 2012 at 17:18
2013 oscar yazını merak ediyorum.Çünkü son 1 aydır oscar tahminlerinin hiç tadı kalmadı.Adaylar açıklanınca merak ettiğimiz bir şey kalmıyor,ta ki son 2 güne kadar.
Kim kazanır,sürpriz olur mu diye merak etmeye başlıyoruz.
Ben bu senenin diğer yıllara göre çok daha iyi geçtiğini düşünüyorum sinema açısından.Daha oscar’a aday olamayan bir sürü güzel film var.Drive,The Girl With The Dragon Tattoo(geçen sene olsaydı ilk 10 içine rahatça girerdi),The Ides of March,Tinker Tailor Soldier Spy,My Week With Marilyn.
Çok güzel filmler vardı bu sene.Mesela bu sene hep ödülü alabilecek 3 yapımın The Artist,The Descendants ve Hugo olduğunu konuştuk.
Onlar kadar güzel Midnight İn Paris ve Moneyball nerdeyse her yerde aday olmasına rağmen öne çıkamadı.Bu da bu yıl sinemanın çıtasının ne denli yükseldiğini gösteriyor.
Midnight İn Paris’i tekrar izledim,akşam da Moneyball’u tekrar izlemeyi düşünüyorum.Gerçekten çok güzel filmler.
yaxley
25 Şubat 2012 at 18:11
Underrated, overrated listeleri yapacaktık..Bu gece boş durmayalım bence
Umur Çağın Taş
25 Şubat 2012 at 21:57
Oscar sonrasına saklıyorum underrated / overrated yazısını. Hem kazananlardan sonra daha da kudurmuş oluruz “overrated”lar konusunda :))
muge dortok
25 Şubat 2012 at 18:25
En İyi Film: The Artist
En İyi Yönetmen: Michel Hazanavicius, The Artist
En İyi Erkek Oyuncu: Brad Pitt (Moneyball) veya Jean Dujardin (The Artist)
En İyi Kadın Oyuncu: Michelle Williams (My Week With Marilyn) veya Meryl Streep (The Iron Lady)
En İyi Uyarlama Senaryo: Moneyball – Kazanma Sanatı
En İyi Özgün Senaryo: Midnight In Paris – Paris’te GeceYArısı
En İyi Kurgu: THe Artist
Yabancı Dilde En İyi Film: A Separation – Ayrılık (İRAN)