Dizi Eleştirisi
Bates Motel – 1. Sezon
(Okuduğunuz yazı yüksek dozda SPOILER içermektedir.)
2012-13 televizyon sezonunda yeni dizi sıkıntısından bahsedip duruyordum. O sıkıntının biraz olsun giderilmesini sağlayan, A&E kanallarında seyirci karşısına çıkmış Bates Motel’de konuşacağız bugün. Robert Bloch’un romanından büyük usta Alfred Hitchcock tarafından beyazperdeye uyarlanan Psycho’nun modern bir “prequel” versiyonu Bates Motel. Yani ünlü katilimiz Norman Bates’in çocukluğunu günümüze taşımışlar diyelim. Hiç beklenmedik bir şekilde güzel bir pilot bölümle yayın hayatına başlayan Bates Motel, geçtiğimiz hafta sezon finalini yaptı. Reyting konusunda pek sıkıntı çekmeyen ve genel olarak pozitif yorumlar aldığı için de ikinci sezon şimdiden onay almış durumda. Ben de izlediğim dizi sayısı günden güne artarken Sezon Günlükleri bölümünde Bates Motel’i es geçmek istemedim. O yüzden hemen konuşmaya başlıyoruz!
Bates Motel’i “korku” türü içerisinde değerlendirmek pek mümkün değil açıkçası. Gerilim demek daha doğru olur sanıyorum. Ryan Murphy’nin garip hayal dünyasından fırlamış American Horror Story ile izlemeden kıyas edenler Bates Motel’in çok daha sıradan, fakat devamlılığı olan bir hikayeye sahip olduğunu bilmeleri gerek. Hitchcock’un Psycho’sunu sevenler, daha doğrusu Norman Bates’i merak edenler için de mutlaka izlenmesi gereken bir dizi diye düşünüyorum. Genel olarak ilk sezonun ikinci yarısından itibaren şikayetler artmaya başlamış olsa da ben Bates Motel’in heyecanını asla kaybetmeyen ritminden epey memnunum. Lost’un yürütücü yapımcılarından Carlton Cuse ve Friday Night Lights’ın yazarlarından Kerry Ehrin’in uzun süredir devam eden çalışmaları sonucunda televizyona taşınmış başarılı bir proje.
Bates Motel, türünün örneklerinden farklı bir matematiğe sahip. 10 bölümlük ilk sezona 10 farklı majör olay sığdırmak ve bu sırada seyircinin dikkatinin dağılmasına engel olmak o kadar kolay değil. Karakterlerinin pek çoğunu kolayca feda edecekmiş gibi gözükse de, oyuncu kadrosundaki değişimlerin Farmiga ve Highmore’a sıçramadığı sürece sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum. Hazır oyuncular demişken… Yer aldığı her projede inanılmaz başarılı performanslar çıkaran ve her seferinde kendini yenilemeyi başaran Vera Farmiga bana kalırsa bu yıl televizyonda gördüğümüz en iyi drama oyuncusuydu. Emmy’yi almasının ihtimaller dahilinde olmadığını düşünsem de adaylığı bence şart. Freddie Highmore’un da Norman Bates olarak katkısı çok büyük ama Farmiga’nın Norma’sı olmasa Bates Motel’in üzerimizde bu kadar etkisi olabilir miydi şüpheliyim.
House at the End of the Street’de dikkatleri üzerine çeken Max Thieriot ekibin başarılı yüzlerinden bir diğeri. Çok büyük yeteneklere sahip olduğunu düşünmesem de kendini izletmeyi başaran garip bir havası var. Emma olarak izlediğimiz Olivia Cooke güzel bir keşif olmuş; ama tabii bir erkek izleyici olarak ben gözümü Nicola Peltz’den alamıyorum. Norman çıldırıp Peltz’in canlandırdığı Bradley’ye zarar verecek diye de korkmaktayım, söyleyeyim. Yeni Transformers filminde oynaması beklenen genç ve güzel aktrisin beyazperdede de bir şeyler yapması tek temennim. Lost ile tanıdığımız Nestor Carbonell, sezonu başına bir şey gelmeden kapatan karakterlerden. Yalnız Şerif Romero’nun çok iyi yazıldığını düşünmüyorum. Kendisiyle alakalı tüm olaylar aceleye geliyor ve yine kendimizi Bates ailesinin motelinde buluyoruz.
Babasının garip ölümünden sonra annesiyle beraber yeni bir kasabaya yerleşen, fakat yeni başlangıçlar yapmak isterken yeni belalara bulaşan Norman’ın hikayesi bizi nasıl olsa bir sezon daha meşgul edecek. O yüzden bu uzun bekleme sürecinde hala A&E’nin başarılı dizisiyle tanışmayanları 10 bölümlük ufak bir serüvene davet ediyorum. Pişman olmayacağınızın garantisini de verebilirim. En azından Vera Farmiga’ya biraz daha hayran kalır, sıkılınca diziyi bırakırsınız. Şimdi gözler ATAS üyelerinde. Bakalım Farmiga’nın olağanüstü performansı görmezden mi gelinecek, yoksa adaylık kısmında hak yemeyi sevmeyen üyeler yine mi yüzümüzü güldürecek.
En İyi Bölüm: The Truth (Bölüm 6)
Sezon Boyu Spotlight Ödülü: Vera Farmiga (Norma Louise Bates)
Sezon Notu: B+