Oscar 2014

86. Akademi Ödülleri – Son Tahminler: Part I

Yayınlandı

on

Ve artık geldik son tahminlere… 86. Akademi Ödülleri, 2 Mart gecesinde sahiplerini bulacak. Geçtiğimiz Mart ayından beri yarışın tüm detaylarını takip etmeye ve sizlerle paylaşmaya özen gösterdim. Ama her güzel şeyin sonu olduğu gibi, bu seneki çetin yarışın da sonuna yaklaşmış bulunmaktayız. O yüzden son tahminlerimizi yapıp, kapanışa geçmemiz gerekiyor artık yavaştan. Bugün ve önümüzdeki iki gün boyunca, üç parça halinde 24 daldaki fikirlerimi paylaşacağım sizlerle. Gold Diggers’ın son tahminleri ise Cumartesi günü gelecek. Zaten Oscar Rehberi bölümünde tüm kategorileri detaylı olarak incelediğimiz için son dakikada değiştirdiklerim ve ısrarcı olduğum diğer tahminlerle ilgili kısa özetler yazacağım sadece. Bu arada Oscar gecesi Live Blogging yapmayacağımı; ama Twitter’daki kişisel hesabımdan (@umurtas) kendimce fikirlerimi paylaşıp eğleneceğimi de ekleyeyim. Bu yıl törenin tek bir saniyesini dahi kaçırmak istemiyorum. Zaten Twitter açıldığından beri Live Blogging denen şey de anlamını yitirmeye başladı. O yüzden efendim, şimdi muhabbetimize yaptığımız girizgahı bir kenara bırakıp son tahminlere geçelim. Maraton başlasın!

Gravity

EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK

  • The Book Thief | John Williams
  • Gravity | Steven Price
  • Her | William Butler ve Owen Pallett
  • Philomena | Alexandre Desplat
  • Saving Mr. Banks | Thomas Newman

Gravity’nin zafere ulaşacağını düşündüğüm dallardan biri. Genel olarak endüstrinin tepkisi filmi ayakta tutan şeylerden birinin Steven Price’ın besteleri olduğu yönünde. Ödülünün çok kesin olduğunu düşünmüyorum ama. Çünkü Philomena’ya ciddi bir destek var. Ve eğer bir yerlerde filmi ödüllendirmek isterlerse, daha önce Oscar vermedikleri Alexandre Desplat ile birlikte Philomena’nın sırasını savabilirler. Bir yandan da sürpriz ihtimalini hala korumakta olan Her’ün iddiası kafa karıştırıyor. Ödülü alacak kadar destek toplayabileceğinden şüpheli olsam da, benim gibi fanatik Her fanları illa ki Spike Jonze’un son harikasını aday olduğu tüm dallarda ödüllendirmeye çalışacaktır. Yarışın bu üçlünün dışına taşmayacağı garanti gibi. Zaten John Williams ve Thomas Newman’ın aldığı ezbere adaylıkların kimsenin umrunda olduğunu da zannetmiyorum.

Kazanacak: Gravity
Kazanabilir: Philomena
Sürpriz: Her

Frozen

EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI

  • “Happy”; Despicable Me 2 | Pharrell Whilliams (söz-müzik)
  • “Let It Go”; Frozen | Kristen Anderson-Lopez ve Robert Lopez (söz-müzik)
  • “The Moon Song”; Her | Karen O (söz-müzik) ve Spike Jonze (söz)
  • “Ordinary Love”; Mandela: Long Walk to Freedom | Paul Hewson (söz-müzik), Dave Evans, Adam Clayton ve Larry Mullen (müzik)

Sonucunu çok merak ettiğim dallardan biri burası. Dört aday da birbirinden kaliteli. Uzun yıllardır özgün şarkı kategorisinde böylesine üstün niteliklere sahip şarkıları bir arada görmemiştik. Şimdilik ibre “Let It Go”yu gösteriyor. Torun torba sahibi Akademi üyeleri evde sürekli “Let it goooo, let it gooo.” diye şarkı söyleyen, ya da “Do you wanna build a snowman?” diye çığıran çocukları yüzünden Frozen’ı bir türlü akıllarından çıkaramamakta büyük ihtimalle. Ama bu ters bir etki yaratmış da olabilir pek ala. Yenilik arayanlar starfuckerlık yapıp U2’nun Ordinary Love’ını ödüllendirebilir. Kaldı ki Harvey Weinstein, filmlerinin aday olduğu sayılı dalda agresif kampanyalar yapıyor. Asıl sürpriz faktörü ise Pharrell Williams olacak sanırım. Eğer ki Akademi de, tıpkı müzik endüstrisi gibi Pharrell Williams’ın yeteneklerinin farkındaysa ne Frozen, ne de U2 dinler. “The Moon Song” için de bir ihtimal var tabii. Readers Choice’da aldığı desteği gördükçe Her’ün birkaç dalda sürpriz yapabileceğine gerçekten inanmaya başladım.

Kazanacak: Let It Go
Kazanabilir: Ordinary Love
Sürpriz: Happy

Gravity

EN İYİ SES KURGUSU

  • All Is Lost | Steve Boeddeker ve Richard Hymns
  • Captain Phillips | Oliver Tarney
  • Gravity | Glenn Freemantle
  • The Hobbit: The Desolation of Smaug | Brent Burge ve Chris Ward
  • Lone Survivor | Wylie Stateman

Ses kurgusu, ses miksajı ve görsel efekt gibi dalların çok önemli bir kuralı var: Eğer ki En İyi Film adayı yapımlardan herhangi biri bu kategorilerde ilk beşe kalmayı başarmışsa, Akademi üyeleri sevdikleri filmi ödüllendirmek için hak etsin ya da etmesin ona oy veriyorlar. Bu sene Gravity’nin zaten ses ödüllerini toplamasına kimsenin itirazı yok. Dolayısıyla Gravity’nin diğer dört adayın birkaç adım önünde olduğunu söyleyebilirim. Captain Phillips’in de şaşırtma ihtimali var elbette. Lakin Lone Survivor’ı izleyip de ses kurgusu ödülünü hak ettiğini düşünmeyen varsa hemen ödül mevsimiyle alakasını kesebilir. Yani Gravity’nin elinden ödülü alabilecek tek filmin Lone Survivor olduğuna ciddi ciddi inanıyorum. Gerçekleşir mi? Zannetmiyorum. Olası mı? Evet. Bakarsınız oylar bölünür ve geçen seneki gibi bir beraberlik durumu ortaya çıkar.

Kazanacak: Gravity
Kazanabilir: Captain Phillips
Sürpriz: Lone Survivor

Gravity

EN İYİ SES MİKSAJI

  • Captain Phillips | Chris Burdon, Mark Taylor, Mike Prestwood Smith ve Chris Munro
  • Gravity | Skip Lievsay, Niv Adiri, Christopher Benstead ve Chris Munro
  • The Hobbit: The Desolation of Smaug | Christopher Boyes, Michael Hedges, Michael Semanick ve Tony Johnson
  • Inside Llewyn Davis | Skip Lievsay, Greg Orloff ve Peter F. Kurland
  • Lone Survivor | Andy Koyama, Beau Borders ve David Brownlow

Bu kategoride de Gravity’nin ödüllendirileceğini düşünmekteyim. Belki Rush, Akademi’nin kalbini fethetmeyi başarsaydı oyları bölebilirdi. Ama şu tabloda, hele ki Gravity ekibinin içerisinde Skip Lievsay gibi bir duayen varken diğer adayların işi zor. Lone Survivor yine sürpriz yapma ihtimaliyle bir köşede bekliyor. Inside Llewyn Davis ise aldığı iki adaylıktan birini bir ihtimal burada ödüle dönüştürebilir. Peki neden? Çünkü Coen Kardeşler’i cidden sevenler filmin hakkının yendiğini düşünmekte ve dolayısıyla aday olduğu iki dalda da zaten herkes Gravity’ye yükleneceği için, mantık yürüterek Llewyn’in peşinden gidebilir. Bir de tabii ses miksajı dalında sürekli olarak müzikal içerikli yapımların desteklenmesi durumu var. Neden olmasın, öyle değil mi?

Kazanacak: Gravity
Kazanabilir: Inside Llewyn Davis
Sürpriz: Lone Survivor

Gravity

EN İYİ GÖRSEL EFEKT

  • Gravity | Tim Webber, Chris Lawrence, David Shirk ve Neil Corbould
  • The Hobbit: The Desolation of Smaug | Joe Letteri, Eric Saindon, David Clayton ve Eric Reynolds
  • Iron Man 3 | Christopher Townsend, Guy Williams, Erik Nash ve Dan Sudick
  • The Lone Ranger | Tim Alexander, Gary Brozenich, Edson Williams ve John Frazier
  • Star Trek Into Darkness | Roger Guyett, Patrick Tubach, Ben Grossmann ve Burt Dalton

Yorum yapmaya gerek var mı? Bu senenin En İyi Görsel Efekt adaylarını sorduklarında bile Gravity haricindeki yapımları hatırlamakta güçlük çekiyorum. Kazanacağı o kadar kesin ki, Cate Blanchett ve Jared Leto’nun bile kaybedeceğine inanırım; ama Gravity’nin En İyi Görsel Efekt Oscar’ını başka bir yapıma kaptıracağına inanmam. Eğer Akademi içerisinde Orta Dünya fanboyları varsa belki The Hobbit: The Desolation of Smaug 5-10 aday olur. Diğer üçlü ise avcunu yalamakla meşgul olacak. Umarım yine bu ödülü Robert Downey Jr. ya da Chris Pine gibi birine sundurup, ortaya komik bir tablo çıkartmazlar.

Kazanacak: Gravity
Kazanabilir: Gravity
Sürpriz: Gravity

Dallas Buyers Club

EN İYİ MAKYAJ & SAÇ TASARIMI

  • Dallas Buyers Club | Adruitha Lee ve Robin Mathews
  • Jackass Presents: Bad Grandpa | Stephen Prouty
  • The Lone Ranger | Joel Harlow ve Gloria Pasqua-Casny

Ses dallarında olduğu gibi büyük istisnalar haricinde En İyi Film adayı olan yapımın ipi göğüslediği bir kategori Makyaj & Saç Tasarımı. Dallas Buyers Club’ın epey ucuza mal olan makyajları için de ciddi bir kampanya yapılıyor bu arada. Bu dalda kazanmasını gerçekten istiyorum, hak etmediğini düşünsem de. Çünkü Dallas Buyers Club’a hem burada hem de yardımcı erkek oyuncuda oy verince “Bu kadar yeter.” diyerek En İyi Erkek Oyuncu kategorisinde başka bir adaya yönelebilirler. Bad Grandpa için de Spike Jonze’un epey bir kulis yaptığı söyleniyor. Zaten üç aday olduğundan sürpriz yapma ihtimali de The Lone Ranger’a kalıyor doğal olarak. Ama büyük bir şok yaratmak istemedikleri müddetçe ben bu ödülün Dallas Buyers Club’dan başkasına gitmeyeceğini düşünüyorum. Tabii filmi cidden izlediklerinden dolayı “Ne makyaj vardı ki?” diye de düşünebilirler.

Kazanacak: Dallas Buyers Club
Kazanabilir: Jackass Presents: Bad Grandpa
Sürpriz: The Lone Ranger

20 Feet from Stardom

EN İYİ BELGESEL

  • The Act of Killing | Joshua Oppenhaimer ve Signe Byrge Sørensen
  • Cutie and the Boxer | Zachary Heinzerling ve Lydia Dean Pilcher
  • Dirty Wars | Richard Rowley ve Jeremy Scahill
  • The Square | Jehane Noujaim ve Karim Amer
  • 20 Feet from Stardom | Morgan Neville, Gil Freisen ve Caitrin Rogers

98’den beri takip ettiğim, 2003’den beri de canlı olarak izlediğim Akademi Ödülleri’nde bugüne kadar En İyi Belgesel adaylarının beşini birden izlediğim hiç olmamıştı. İşin güzel tarafı ise belgesel kategorisine hakim olduğum bu sezonda kesin bir favori yok ortada. Eleştirmenler The Act of Killing’in kazanacağına can-ı gönülden inanıyor. Fakat ben bunun Akademi standartlarında ancak bir sürpriz olarak nitelendirilebileceği kanısındayım. Hele ki kategorinin tüm üyelerin oylamasına açıldığı bir dönemde The Act of Killing bence çok zorlayıcı bir seçenek. Bana kalırsa yarış 20 Feet from Stardom ve The Square arasında. Birisi dört karamsar belgeselin yanında inanılmaz derecede parlıyor. Hatta filmdeki vokalistler de kampanya için oradan oraya koşuşturuyor. The Square ise tam anlamıyla “bugün”ün hikayesi. Biraz politik davranmaktan çekinmezlerse oyların nereye gideceği çok belli.

Kazanacak: 20 Feet from Stardom
Kazanabilir: The Square
Sürpriz: The Act of Killing

Get a Horse!

KISALAR

15 kısa adaydan ne yazık ki sadece üçünü izleyebildim. Ama fragmanları güzelce karıştırıp Akademi’nin hangisini sevebileceğine dair bir fikir oluşturmaya çalıştım. Kısa animasyon dalında zaten Get a Horse’un kesin olarak kazanacağından herkes emin. O yüzden oradaki tahminimi ezbere yapacağım. Kısa film dalında ise The Voorman Problem’in adı geçiyor. Ben aldığı pozitif yorumlar ve fragmanının da buram buram Oscar kokması sebebiyle Helium diyeceğim. Kısa belgeseller arasındaki yarış epey çetin. Genel olarak The Lady in Number 6’in bir adım önde olduğuna inanılıyor. Lakin Karama Has No Walls’un sürpriz yapma ihtimali de epey yüksek. Fakat ben yine kalabalığa eşlik edip, tahminimi The Lady in Number 6’den yana yapacağım.

KISA FİLM
Aquel No Era Yo (That Wasn’t Me) | Esteban Crespo (yapımcı)
Avant Que De Tout Perdre (Just Before Losing Everything | Xavier Legrand (yönetmen) ve Alexandre Gavras (yapımcı)
Helium | Anders Walter (yönetmen) ve Kim Magnusson (yapımcı)
Pitääkö Mun Kaikki Hoitaa? (Do I Have to Take Care of Everything?) | Selma Vilhunen (yönetmen) ve Kirsikka Saari (senarist)
The Voorman Problem | Mark Gill (yönetmen) ve Baldwin Li (yapımcı)

KISA ANİMASYON
Feral | Daniel Sousa (yönetmen) ve Dan Golden (müzik ve ses tasarımı)
Get a Horse! | Lauren MacMullan (yönetmen) ve Dorothy McKim (yapımcı)
Mr. Hublot | Lauren Witz ve Alexandre Espigares (yönetmen)
Possessions | Shuhei Morita (yönetmen)
Room on the Broom | Max Lang ve Jan Lachauer (yönetmen)

KISA BELGESEL
CaveDigger | Jeffrey Karoff
Facing Fear | Jason Cohen
Karama Has No Walls | Sara Ishaq
The Lady in Number 6: Music Saved My Life | Malcolm Clarke ve Nicholas Reed
Prison Terminal: The Last Days of Private Jack Hall | Edgar Barens

YARIN: Yardımcı erkek oyuncu, yardımcı kadın oyuncu, kurgu, görüntü yönetimi, prodüksiyon tasarımı, kostüm tasarımı, animasyon

0 Comments

  1. oguz kaygalak

    25 Şubat 2014 at 21:29

    MÜZİK: GRAVITY
    SES: GRAVITY
    SES KURGUSU: GRAVITY
    GÖRSEL EFEKT: GRAVITY
    BELGESEL: ACT OF KILLING
    MAKYAJ: DALLAS BUYERS CLUB —–HAK EDEN KÖTÜ BİR FİLM OLSA DA BAD GRANDPA ŞERHİMİ YAZAYIM—-
    ŞARKI: FROZEN —-EN GÜZEL ŞARKI İSE HAPPY BANA GÖRE—

Yorum yazın...Cevabı iptal et

Exit mobile version