Oscar Boy Özel

Altın Küre ’16: Aday tahminleri

Yayınlandı

on

Uzun zamandır podcast haricinde yarış hakkında bir şeyler karalamadığımı fark ettim. O yüzden Altın Küre tahminlerimi de uyduruk iki tabloyla atlamak istemiyorum. Ne kadar doğru çıkacağından emin olamadığım fikirlerime serbest dalış yapıyorum izninizle. Hadi sağ ayakla…

Film (Drama)

Altın Küre’de uzun yıllardır bu kadar büyük bir karmaşa olmamıştı. Drama adaylarını beşte beş tahmin edecek her baba yiğidi ben şimdiden tebrik etmek istiyorum. 2016 çok matah bir film yılı olduğundan değil. Yarışta neredeyse her film vasat, bu sebeple hangi vasat yapım diğerlerini ezecek onu bilmiyoruz. Bir yerlerden başlayacak olursak… Moonlight ve Manchester by the Sea bu kategorideki yerini rezerve ettiğinden emin olduğumuz iki yapım. Onları Scorsese’nin son macerası Silence takip ediyor. Sonrası karmaşa, sonrası karanlık… Fences içerdiği Altın Küre kokan oyuncuları sebebiyle bana çok doğru bir tahmin olabilirmiş gibi geliyor. Belki filmi eleştirmenler çok kucaklamadı, ama göçmen gazeteci eskileri Denzel Washington’a muamele çekmeye dünden razı. Mel Gibson’ın IQ ölçer savaş anlatısı Hacksaw Ridge, yılın Nolanesque boşluğu Arrival ve Pablo Larrain’in ayranlı eleştirmen kazağı kokan Jackie‘si beşinci sıraya pek âlâ yerleştirilebilir. Ama ben oyumu Harvey Weinstein’in muhtemelen ayak masajına kadar düştüğü kampanyasıyla Lion‘a atacağım.

Final beşlim

Alternatifler: Hacksaw Ridge, Arrival, Jackie
Sürpriz: Loving


Erkek Oyuncu (Drama)

Burada da yine kafa karışıklıklarına yelken açmanız mümkün. Ama hem star ışığını düşünmeniz lazım bir Hollywood Yabancı Basın Birliği üyesiymişsinizcesine, hem de kampanya hikayelerine azıcık kafa yoracaksınız. Casey Affleck (Manchester by the Sea) ile Denzel Washington‘ı (Fences) aday olmaktan alıkoyacak bir argüman yok ortada. Bu ikilinin Oscar’da da En İyi Erkek Oyuncu ödülü için mücadele edeceğini az çok biliyoruz. Tom Hanks (Sully) her uyduruk performansıyla Altın Küre’de boy göstermiş Amerikan hazinesi (?) rütbesini bir kez daha koruyacak, ki Sully’deki performansının Captain Phillips ve Saving Mr. Banks’in çok çok üstünde olduğunu ben de kabul ediyorum. Tahmin listesinin dördüncü ve beşinci sırasına indiğimizde yine gözümüze bir perde iniyor, ışıklar kapanıyor. Joel Edgerton (Loving) risk almak istemeyenler için iyi bir alternatif. Ama bir tarafta da bir değil, iki performansla dilenen Andrew Garfield (Hacksaw Ridge, Silence) var. Hadi onu geçtik, Harvey’nin yoktan var etmeye çalıştığı Michael Keaton (The Founder) ciddi kampanya yapıyor deniyor. Viggo Mortensen‘ın (Captain Fantastic) filmi de dedikodulara göre HFPA tarafından aşırı sevilmiş. Bir de tabii Altın Küre’nin kucaklamaktan asla çekinmediği Jake Gyllenhaal (Nocturnal Animals) var. Kafam çok karışık çok…

Final beşlim

Alternatifler: Joel Edgerton (Loving), Andrew Garfield (Hacksaw Ridge & Silence), Jake Gyllenhaal (Nocturnal Animals)
Sürpriz: Will Smith (Collateral Beauty)


Kadın Oyuncu (Drama)

Buradaki beşli aşağı yukarı herkesin tahminlerinde aynıdır zaten. Muhtemelen ödülü kucaklayıp götürecek Natalie Portman (Jackie) ile ödül sezonu başladığı günden beri ciddi bir atakta olan Isabelle Huppert (Elle) zaten kafadan aday. Ruth Negga (Loving), Oscar’ı ıskalayacak olsa da burada varlığını göstermek konusunda sıkıntı çekmeyecektir. Amy Adams‘ın da (Arrival) daha geçen sene Big Eyes’daki uyduruk performansıyla değil aday olmak, ödülü aldığını göz önünde bulundurursak CV’sine ekleyeceği Altın Küre adaylığı hazır. Ve beşinci sıra için de daha iyi bir seçenek olmadığından Taraji P. Henson (Hidden Figures) diyoruz tabii ki de. Televizyondan tanınıyor olması adaylık almasını daha da kolaylaştıracaktır. Kafamı karıştıran sadece iki isim var: Birincisi Jessica Chastain‘i (Miss Sloane) zaman içerisinde hiç sıkılmadan kucakladıkları gerçeğini aşamıyorum. İkincisi de Viola Davis‘in (Fences) yardımcı kadın oyuncu kampanyası yapmasına nanik çekebilme ihtimallerinden çekiniyorum. Umarım yanılmam.

Final beşlim

Alternatifler: Jessica Chastain (Miss Sloane), Viola Davis (Fences)
Sürpriz: Jennifer Lawrence (Passengers)… Cause, why not?


Film (Komedi / Müzikal)

Altın Küre’nin zamanında The Tourist, Red, Salmon Fishing in the Yemen gibi klasikleri ağırlamış bu kıymetli kategorisinde adaylık alabileceğine rahatça iddiaya girilebilecek üç film var. Birincisi şimdiden sezonun tüm ödüllerini toplamaya hazır La La Land, ikincisi Meryl Streep’in kampanya sürecine yeni başlayan filmi Florence Foster Jenkins, üçüncüsü de bir zamanlar saf saf Bening’e Oscar getirir mi diye umutlandığımız 20th Century Women. Geri kalan yerler için istediğiniz gibi heyecanlanabilir, hayal  kurabilirsiniz. Lanthimos’un The Lobster isimli şaheseri ABD’de 2016’da gösterime girdiğinden daha yeni ödül sevgisi görüyor ve ara ara çok isabetli seçimler yapabilen HFPA için iyi bir alternatif. Yalnız filmi pek sevmedikleri iddia ediliyor. Rules Don’t Apply arkasındaki önemli ismi (Warren Beatty) düşünerek acaba gönüllerini çalar mı dediklerimizden. Sing Street kategoride eğer bir müzikal boşluk olsaydı muhtemelen gönül rahatlığıyla tahminlerimiz arasına alacağımız filmlerden biri olurdu. Love & Friendship için de umutlu olanlar var ama ben nedense bu gruba çok hitap edeceğine inanmıyorum. Ve bir de Deadpool var ki, ciddi ciddi sırf Altın Küre için kampanya yapıyorlar. Yalnız benim aklım Burn After Reading’e de zamanında kucak açtıkları için Hail Caesar’da. Hadi çıkın denklemin içinden.

Final beşlim

Alternatifler: Rules Don’t Apply, Deadpool, Love & Friendship, The Lobster
Sürpriz: The Nice Guys


Erkek Oyuncu (Komedi / Müzikal)

Ryan Gosling‘in (La La Land) mutlak favori olduğunu kabul edelim, hatta ağzımıza yakışmayan besmelemizi de çekip başlayalım bu kategoriyi konuşmaya. Hugh Grant (Florence Foster Jenkins), Altın Küre’de yardımcı erkek oyuncu olarak değil direkt burada değerlendirmeye alınacak. Çok isabetli bir hareket hakikaten. Oscar adaylığı yalan gibi dursa da Altın Küre listesinde yeri hazır. Ryan Reynolds (Deadpool) üzerine epey emek sarf ettiği – ve para harcadığı – filmini hatırlatmak için elinden geleni yapıyor. Onun da Kırmızı Halı’da güzel gözüküp reyting getireceğini düşünen HFPA için iyi bir seçenek.  Bir de Warren Beatty‘i (Rules Don’t Apply) kondurdum ben. Aman zaten karısı gelecek, bari şu eski Hollywood jönünün de gönlü olsun diyerek… Colin Farrell (The Lobster) daha evvel In Bruges ile Altın Küre almış bir aktör ve eğer canları isterse pek âlâ aday listesine sızabilir. Macera arayanlara ancak Don Cheadle (Miles Ahead) ya da Robert De Niro‘yu (The Comedian) önerebilirim. İki film de varla yok arası zaten, çok bir şey becerebileceklerinden değil.

Final beşlim

Alternatifler: Don Cheadle (Miles Ahead), Robert De Niro (The Comedian)
Sürpriz: Ryan Gosling (The Nice Guys), Jonah Hill (War Dogs)


Kadın Oyuncu (Komedi / Müzikal)

Emma Stone‘un (La La Land) Oscar’ı alıp alamayacağı belli değil. Ama Jennifer Lawrence’un da ilk teşekkür konuşmasıyla kırılma Altın Küre’de yaşanmıştı hatırlarsanız. İşte Stone teşekkür konuşmasını hazırlarken büyük düşünse iyi eder. Burada görmeyince feleğimiz şaştığından Meryl Streep‘i de (Florence Foster Jenkins) hemen tahminlerimize ekliyoruz. Ardından gelen isim tabii ki de Annette Bening (20th Century Women). Yazık, kadıncağız Oscar’ı zaten alamıyor burada da yine genç bir aktrise yenilecek. Bu üçlüyü atlattıktan sonra HFPA’in pek seviştiği Kate Beckinsale (Love & Friendship) geliyor hemen akla. Aday olmasa bile hep davetli listesinde malum kendisi. Beşinci sıra için ise Actors on Actors’da karşılıklı oturup güzel güzel sohbet eden Hailee Steinfeld (The Edge of Seventeen) ve Sally Field (Hello My Name Is Doris) var. İkisi için de mantıklı argümanlar oluşturulabilir. Hem genç yüzleri böyle minik büyüme hikayeleriyle aday ettiklerini gördük hem de meşhur veteranlar için birilerini harcadıklarını. Seçim size kalmış!

Final beşlim

Alternatif: Sally Field (Hello My Name Is Doris)
Sürpriz: Susan Sarandon (The Meddler)


Yardımcı Erkek Oyuncu

Mahershala Ali (Moonlight) ve Jeff Bridges (Hell or High Water) favorisi olmayan yarışta sezon boyunca tüm ödülleri bölüşecek gibi gözüktüğünden Altın Küre’de de gelenek bozulmaz diye düşünüyorum. Filmini tanıtabilmek için canla başla çalışan Dev Patel‘e de (Lion) tüm kapılar açık. Filmini aday ettirebilmek için üyelere parfüm gönderen Tom Ford, geçen sene 99 Homes’la adaylık alan Michael Shannon‘a (Nocturnal Animals) yardımcı olabilir. Bir de sona pek Altın Kürelik değil ama, tanınmamış birini, Lucas Hedges‘ı (Manchester by the Sea) sığdırdım. Ama siz çıkıp yahu Ben Foster (Hell or High Water) her yere aday oluyor sen kafayı mı yedin diye sorabilirsiniz. Filmin rüzgarının farkında değil misin, adam zaten jön oğlu jön diye Kevin Costner‘ı (Hidden Figures) zorlamak da sizin elinizde. Hatta daha da ileriye gidip Scorsese filmine bir oyunculuk adaylığı şart kafasıyla Issei Ogata (Silence) ile risk almak da mümkün.

Final beşlim

Alternatifler: Ben Foster (Hell or High Water), Kevin Costner (Hidden Figures), Issei Ogata (Silence)
Sürpriz: Ralph Fiennes (A Bigger Splash)

Yardımcı Kadın Oyuncu

Viola Davis‘i (Fences) lead kategoriye fırlatıp atmazlarsa zincirleme zaferlerinin ilkini Altın Küre’de izleme şansına erişeceğiz. Michelle Williams hâlâ yaralanmaya müsait Davis kampanyasının en büyük tehdidi. Aldığı eleştirmen ödülleri bunu kanıtlar nitelikte. Naomie Harris‘in (Moonlight), özellikle filmin giderek büyüyen fırtınasıyla yeri epey sağlamlaştı. Nicole Kidman‘ın (Lion) Akademi tarafından dışarıda bırakılabileceğini iddia edenler var; fakat HFPA’in pek sevdiği aktrislerden biri. Dolayısıyla daha Altın Küre’den yarış dışı kalmasını beklemek mantıksız olur. Bu dört favoriden sonra ise yarış bir şekilde Janelle Monae (Hidden Figures) ile Greta Gerwig (20th Century Women) arasına düşüyor. Hangisi için kutunuzda ne var diye düşünüp öyle açmak en mantıklısı. Yalnız HFPA endüstrinin farklı düşündüğüne dair bir ipucu bırakmak adına Octavia Spencer (Hidden Figures) ya da Helen Mirren‘a (Eye in the Sky) yönelebilir, onu da ekleyeyim.

Final beşlim

Alternatifler: Greta Gerwig (20th Century Women), Octavia Spencer (Hidden Figures), Helen Mirren (Eye in the Sky)
Sürpriz: Margo Martindale (The Hollars)

Yönetmen

Bence Altın Küre’de her yıl tahmin etmesi en zor kategori yönetmen ve senaryo oluyor. O yüzden arka arkaya iki defa ecel terleri dökeceğim şimdi. Evet, Damien Chazelle (La La Land) ve Barry Jenkins‘in (Moonlight) piyasadaki tüm yönetmen ödüllerine aday olabildiğini artık hep beraber kavradık. Ya sonra? Geçtiğimiz senelerde David Fincher’ı sadece bu dalda aday edip Gone Girl’ü En İyi Film kategorisine sığdıramamıştı HFPA. Aynısını Mel Gibson‘a (Hacksaw Ridge) yapabilirler mi? Geç gösterim tarihi sebebiyle yeteri kadar ilgi toplayamayan Martin Scorsese (Silence) için kollarını açacakları ne malum? Akademi oyuncudan yönetmene dönme ünlülere pek yanaşmıyor, fakat Denzel Washington‘ın (Fences) filmi de gerçekten beyazperdeye taşınmayı hak ediyor mu bu hikaye diye sorgulanıp durmakta. Kenneth Lonergan (Manchester by the Sea) da bir yönetmen filmi değil, bir senaryo filmi çıkarmışçasına uzak bir ihtimal gibi geliyor bazen. Ve son olarak Pablo Larrain (Jackie) var. Ama onun nedense çok da HFPA’lik olmadığını kabul etmiş gibiyim.

Final beşlim

Alternatifler: Mel Gibson (Hacksaw Ridge), Pablo Larrain (Jackie)
Sürpriz: –


Senaryo

Tansiyonum çıkıyor bu dalı düşünürken. Kafamda hep bir Manchester by the Sea ve Moonlight çatışması var. La La Land de ciddi favorilerden biri. Müzikal olması Oscar’da senaryo adaylığı alırken filmi vurabilir, ama burada bir sıkıntı çekmeyeceğine inancım tam. Silence‘la Fences‘ı da iyi birer alternatif olarak görüyorum dört ve beşinci sıralara. Yalnız Arrival‘ın korkunç diyaloglarını görmezden gelme, Hacksaw Ridge‘in aptallığını kucaklama, Loving‘in yalınlığına kapılma, Lion‘ın seyirci canlısı matematiğine vurulma ihtimallerini de gözden çıkarmış değilim.

Final beşlim

Alternatifler: Arrival, Loving, Lion, Hacksaw Ridge
Sürpriz: Nocturnal Animals


Ve diğer kategoriler…

Film tarafında zaten geriye çok kategori kalmadı. Özgün müzik dalı için Jackie ve Arrival’ın adını anmak mümkün. La La Land sanıyorum yeteri kadar özgün şarkı içermesine rağmen salt güfte sınırına takılıp Akademi tarafından saf dışı bırakılabilir. Ama HFPA bence rahatça kucaklar filmi. The BFG, Lion, Moonlight ve Nocturnal Animals aklıma gelen diğer seçenekler. Yabancı film yarışında her şey olabilir. HFPA’in Akademi gibi katı kuralları yok. Bir ülke birden fazla film yollayabiliyor. Toni Erdmann ile The Handmaiden eleştirmenler tarafından favori konumuna yerleştirildi. Elle ise Isabelle Huppert sayesinde buraya giriş yapacak. Land of Mine’ın Oscar’ı alabilecek hayran kitlesi mevcut. Beşinci sıra için türlü tahminler yapılabilir. Julieta’dan Sand Storm’a, Neruda’dan The Salesman’a kadar türlü alternatif var. Animasyon dalında olabildiğince serbest hareket etmeli. Gişe favorileri Kubo and the Two Strings, Moana, Sing, Zootopia, Finding Dory bir yanda dursun. Diğer tarafta da Avrupa’dan My Life as a Zucchini, The Red Turtle, Your Name mevcut. Bir potpori çıkarın artık. Özgün şarkı kategorisine ise pek girmek istemiyorum. Meşhur insanları çağırmayı seviyor HFPA. Dolayısıyla Justin Timberlake (“Can’t Stop the Feeling”), Sting (“The Empty Chair”), Lin-Manuel Miranda (“How Far I’ll Go”), Pharrell Williams (“Runnin'”) çalındı gözüme. Bir de üzerine La La Land’den “City of Stars” ekleyin bitsin.

TV adaylarıyla ilgili ise genel konuşmak istiyorum. HFPA ciddi sürprizleri seven bir kuruluş televizyonda. Ve bir diziyi 10 sene üst üste aday etmek gibi bir gelenekleri yok. Kimi zaman bu sene ödül alan biri, gelecek sene dizisi devam etmesine rağmen dışarıda kalıyor. O yüzden özellikle drama adaylarında ciddi bir revizyonla karşılaşabiliriz. The Crown, Westworld, Stranger Things, This Is Us tam da onların ağzının tadına layık bir grup. Komedide ise Atlanta, Divorce, One Mississippi, Insecure gibi yapımlardan atak bekliyorum. Zaten Altın Küre’nin televizyon dallarında ciddi tahmin yapmaya girişmek delilik. Hiç uzatmayalım, adayları beklemeye koyulalım.

Bilmeyenler için not: Altın Küre adayları bu Pazartesi Türkiye saatiyle 16.10’da açıklanacak. Ödül töreni ise 8 Ocak Pazar gecesi gerçekleşecek.

Yorum yazın...Cevabı iptal et

Exit mobile version