Yönetmen: Hany Abu-Assad | Oyuncular: Tawfeek Barhom, Kais Attalah, Hiba Attalah, Ahmad Qasem, Abdel Kareem Barakeh, Nadine Labaki | Senaryo: Hany Abu-Assad, Sameh Zoabi | 100 dakika | Drama, Komedi, Biyografi
| C+ |
Oscar’daki yabancı film yarışının vazgeçilmezlerinden Filistin asıllı Hany Abu-Assad, Arab Idol’a katılıp Gazze’ye umut olmuş bir şarkıcıyı ele alıyor yeni filminde. Tamamen gerçek olaylardan beyazperdeye taşınan hikaye tipik Amerikan rüyasının Filistin yansımasından fazlası değil. Formül senaryo önce Arap dünyasında büyük bir fenomene dönüşmüş Mohammed Assaf’ın onu müziğe iten çocukluk anılarını ele alıyor. Ardından da travmaların peşi sıra bir kurtuluş manevrası yapıp ülkemizde Osmantan’lı, Armağan’lı Popstar’a denk düşen meşhur franchise’ın bir parçası olmak için koşullarını zorluyor. Tawfeek Barhom, evvelden Omar’da da alışık olduğumuz tipik Abu-Assad başrolü. Ekonomik oynamayı tercih etip marifeti playbacklerin gücüne bırakan aktör bu Müslüman Slumdog Millionaire’de imkansızı kovalıyor. 21. yüzyılı aklı başında geçirmiş jenerasyon için de tanıdık bir siyasi arka plan var The Idol’ın içerisinde. Suya sabuna dokunmuyormuş gibi görünen apolitik halleri hep planlı esasında. Bir yandan da benzer kültürel geçmişlere sahip olduğumuz için The Idol’ın numaraları bayat geliyor. Ajitasyon, sığ melodram, abartılı optimizm el kitabının olmazsa olmazları. Bir noktadan sonra yönetmen/senarist seyircisine hareket alanı tanımak yerine yargı makamına oturup her şeyi tek başına yapmaya çalışıyor ve hikayeden çıkarabildikleriniz sadece Abu-Assad’ın görmenizi istedikleriyle sınırlanıyor. Fakire terzi dikimi umuttan ekmek The Idol. Meselesi büyük, sineması küçük. Kamera arkasındaki ismin daha önceki işlerini tanımayanlara da ancak ikinci sınıf bir Arap anlatısı olabilir, fazlası değil.