Haberler

AWFJ Ödülleri ’20

Yayınlandı

on

Nomadland

Kadın eleştirmenlerin (AWFJ) ödüllerinde de çok farklı bir manzara yok farkındaysanız. Yine Nomadland şovunu yapmış, kalan yerleri de sezonun öne çıkan diğer popüler yapımları doldurmuş. Ma Rainey, Minari, One Night in Miami ve Promising Young Woman gibi yapımlar destek almaya devam edecek gibi gözüküyor. Ana kategorilerden ziyade eğlenceli yan dallarında hoş sürprizler yapan AWFJ’in seçimleri şöyle:

FİLM Nomadland
YÖNETMEN Chloé Zhao | Nomadland
ERKEK OYUNCU Chadwick Boseman | Ma Rainey’s Black Bottom
KADIN OYUNCU Frances McDormand | Nomadland
YARDIMCI ERKEK OYUNCU Leslie Odom Jr. | One Night in Miami
YARDIMCI KADIN OYUNCU Youn Yuh-jung | Minari
ÖZGÜN SENARYO Promising Young Woman | Emerald Fennell
UYARLAMA SENARYO Nomadland | Chloé Zhao
TOPLU PERFORMANS One Night in Miami & The Trial of the Chicago 7
KURGU Nomadland | Chloé Zhao
GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ Nomadland | Joshua James Richards
YABANCI FİLM Another Round
ANİMASYON Soul
BELGESEL All In: The Fight for Democracy & The Painter and the Thief

KADIN YÖNETMEN Emerald Fennell | Promising Young Woman
KADIN SENARİST Radha Blank | The 40-Year-Old Version
ANİME KADIN 22 | Soul
ÇIKIŞ YAPAN KADIN OYUNCU Sidney Flanigan | Never Rarely Sometimes Always
BAŞARI ÖDÜLÜ Kürtaj konusunu fimlerine taşıyan kadın yönetmenler ve senaristler
GRAND DAME Sophia Loren | The Life Ahead
EN KORKUNÇ YAŞ FARKI Tenet | Elizabeth Debicki ve Kenneth Branagh (30 yaş)
“YENİ BİR TEMSİLCİYE İHTİYACI VAR” Uma Thurman | The War with Grandpa
EN CÜRETKAR PERFORMANS Maria Bakalova | Borat Subsequent Moviefilm
ZAMAN KAYBI YENİDEN YAPIM/DEVAM FİLMİ Dolittle
HALL OF SHAME Christopher Nolan ve Dallas Sonnier & Adam Donaghey

2 Comments

  1. Metin

    5 Ocak 2021 at 18:51

    Atın Küre, Oscar, vs sanırım tarihlerini ileriye atarken eleştirmen ödülleri bunu yapmadı. Daha önce bazı yapımların da kendi gösterim tarihlerini ileriye attıgını okumuştum sanırım. Oysa şimdi eleştirmen rüzgarından mahrum kalacak bu yapımlar. Merak ettiklerim;

    1. Oscar ve Altın Küre gibi ödüllerde iddialı olabilecek veya adaylık koparabilecek (herhangi bir dalda) gösterime girmemiş bir film kaldı mı?
    2. Kaldıysa, bu film(ler)in eleştirmen birlikleri ödüllerindeki rüzgarı kaçırmaları, başka filmlerin favori konumuna yükselmesine sebep olmuyor mu? – Eger böyleyse neden gösterim tarihini öteledi bazı dagıtımcılar?
    3. Yoksa tam tersi erken favori pozisyonundan kaynaklı bir “yorgunluk” veya oy verenlerin gözünde “yeterince ödüllendirildi” algısı şu anki favoriler için oluşur mu?

    Merak ettim

    • Umur

      5 Ocak 2021 at 18:56

      1. Judas and the Black Messiah, Malcolm & Marie, The United States vs Billie Holiday hala gösterime çıkmadı. Nomadland ve The Father da mesela ABD gösterimleri için Şubat sonunu bekliyor.
      2. Yani şöyle düşünelim bence, daha önceki yıllarda Aralık sonu limitli gösterim yapıp bu tür gruplardan ödül alma ihtimalini öteleyen yapımlar oluyordu. Ama evet bir momentum oluşturmak adına zor. Ha tabii şu var, kalan filmlerden (hiç seyirci karşısına çıkmamış olanlardan) çok büyük iddiası olan bir iş yok gibi.
      3. Bunu kestirmesi biraz güç gibi geliyor bana. Çünkü her zamankinden kat kat uzun bir sene geçireceğiz. Uzun süren sezonlarda Polanski ve Adrien Brody gibi sürpriz zaferler olmuştu mesela. Belki buna benzer sıfırdan bir momentum oluşturma hikayesiyle favori saydığımız birkaç adayın kaybettine şahitlik edebiliriz.

Yorum yazın...Cevabı iptal et

Exit mobile version