Haberler

16. Oscar Boy Film Ödülleri: Kazananlar

Yayınlandı

on

Oscar Boy’un varoluş amacı ödüller dağıtmak, sıralamalar yapmak, kendi törenlerimde gönül eğlendirmek biliyorsunuz ki. Geçtiğimiz günlerde adaylarını duyurduğum 16. Oscar Boy Film Ödülleri’ni de sahipleriyle buluşturarak geleneğime devam edeceğim bugün. Hangi yapımların kazanacağını az çok tahmin ediyorsunuzdur. Ben o yüzden hiç lafı uzatmayayım. İsteyenleri arşiv sayfalarına, kalan sağları da yazının devamına yönlendireyim. Readers’ Choice için de geri sayım başladı aklınızda bulunsun. Şimdilik benim seçimlerimle idare edin bakalım:

EN KÖTÜ FİLM

  • Bihter
  • Boğa Boğa
  • Bursa Bülbülü
  • Do Not Disturb
  • İstanbul İçin Son Çağrı

Bu sene kasıtlı bir tepki olarak dijital platformlarda yayına giren beş Türkiye yapımını seçtim. Çünkü seyircisini aptal yerine koyan, kendilerini eleştirenleri her türlü etkinliklerinin davetli listesinden çıkaran, vizyonsuz ve bilinçsiz kişilerin elinde rezil olan kurumların zekâmızla dalga geçmesinden yıldım ben artık. Ödülüm de tabii ki Bihter’e. O senaryoyu okuyup kabul eden oyuncularına da teessüflerimi iletiyorum. Ama yönetmenlerin başarısızlığı da es geçilmesin. Bir film anca bu kadar başıboş bırakılabilirdi…

2022: Blonde | 2021: Bembeyaz | 2020: Tenet | 2019: The Laundromat | 2018: Bohemian Rhapsody | 2017: mother! | 2016: Hacksaw Ridge | 2015: Mustang | 2014: The Hobbit: The Battle of the Five Armies | 2013: Sen Aydınlatırsın Geceyi | 2012: Cloud Atlas | 2011: The Adventures of Tintin | 2010: Hereafter | 2009: The Soloist | 2008: Issız Adam

EN İYİ KUİR FİLM

  • 20,000 Species of Bees
  • All of Us Strangers
  • Passages
  • Rotting in the Sun
  • Slow

Bir belgeselin kurtarıcılığına ihtiyaç duymadan nihayet beş kurmaca filmle doldurabildiğim için bu kategoriyi çok ama çok mutluyum. Ödülü hangisine versem de aklım arkada kalmazdı. Ama tabii ki de bütün duygu dünyamı ezip geçen, yaktığı ateşi hâlâ söndüremediğim All of Us Strangers’a vereceğim ödülümü.

2022: Çilingir Sofrası | 2021: Flee | 2020: Welcome to Chechnya | 2019: Portrait of a Lady on Fire | 2018: Can You Ever Forgive Me? | 2017: Call Me by Your Name | 2016: The Handmaiden | 2015: Carol | 2014: Pride

EN İYİ BELGESEL

  • 20 Days in Mariupol
  • Kokomo City
  • Orlando, My Political Biography
  • Stamped from the Beginning
  • To Kill a Tiger

20 Days in Mariupol’un bu ödülü almaması için tonlarca sebep sayacak, filmin gizli amaçlarını dile getirerek beni utandıracak izleyiciler olacaktır elbet ama hâlâ savaşların toplumsal etkilerini idrak edemeyenler için de tokat kelimesinin karşılamadığı bir niteliğe sahip. Oscar’dan önce ben OBA’sını da vererek tescillemek istedim “en iyi” olma durumunu.

2022: Aşk, Mark ve Ölüm | 2021: A River, Runs, Turns, Erases, Replaces | 2020: Bloody Nose, Empty Pockets | 2019: Honeyland | 2018: Three Identical Strangers | 2017: Ten Meter Tower | 2016: O.J.: Made in America | 2015: Amy | 2014: Citizenfour | 2013: The Square

EN İYİ ANİMASYON

  • The Boy and the Heron
  • Maurice’s Bar
  • Nimona
  • Robot Dreams
  • Spider-Man: Across the Spider-Verse

Hayao Miyazaki sinemasına geç kavuşmuş bir izleyici olmamın da katkısıyla çok daha coşkulu bir yerden kucakladım The Boy and the Heron’ı. Veda niteliğindeki taşyapıtı En İyi Film adaylarım arasında da yer bulduğundan çok şaşırmamışsınızdır zaten bu sonuca. Canlanıranlar’da izlediğim Maurice’s Bar ve son dakikada kalbimi fetheden Robot Dreams’e de selam olsun.

2022: Turning Red | 2021: Flee | 2020: Wolfwalkers | 2019: I Lost My Body | 2018: Isle of Dogs | 2017: Coco | 2016: Sausage Party | 2015: Inside Out | 2014: How to Train Your Dragon 2 | 2013: Frozen | 2012: Wreck-It Ralph | 2011: Chico & Rita | 2010: How to Train Your Dragon | 2009: Up | 2008: Wall-E

EN İYİ GÖRSEL EFEKT

  • The Creator
  • Indiana Jones and the Dial of Destiny
  • Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
  • No One Will Save You
  • Wonka

Sevdiğim bir filmi ödüllendirme fırsatını kullanıyorum diye düşündüyseniz çok yanıldığınızı söyleyemeyeceğim. Zaten zayıf bir yıl geçirdi görsel efekt dalı. The Creator herkesin favorisi olsa da sırf o senaryo için her türlü ödülden mahrum bırakılmayı hak ediyor. O yüzden de sonuna kadar Mission: Impossible! Seriye de ilk ödülümü vermiş oldum böylece.

2022: Nope | 2021: Free Guy | 2020: The Invisible Man | 2019: The Lion King | 2018: Avengers: Infinity War | 2017: Blade Runner 2049 | 2016: Deepwater Horizon | 2015: Ex Machina | 2014: Dawn of the Planet of the Apes | 2013: Gravity | 2012: Prometheus | 2011: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II | 2010: Inception | 2009: Avatar | 2008: The Curious Case of Benjamin Button

EN İYİ MAKYAJ & SAÇ TASARIMI

  • Beau Is Afraid
  • Femme
  • Poor Things
  • Society of the Snow
  • Talk to Me

Bu kategoride prostetiklere düşmemeye çok özen gösteriyorum açıkçası. Bu sene de aynı yoldan ilerleyeceğim. Poor Things’de sırf Willem Dafoe makyajı bile ödülü hak etse de şahsen Society of the Snow’da soğuktan yanan yüzleri seyretmenin etkisi bambaşkaydı. Gerçekten psikolojik olarak bana en çok hasar veren filmdi galiba bu yıl. Hepsi de o inanılmaz makyajın sayesinde.

2022: The Northman | 2021: The Green Knight | 2020: Emma | 2019: Rocketman | 2018: Suspiria | 2017: Pieles | 2016: The Neon Demon | 2015: Mad Max: Fury Road | 2014: Unbroken | 2013: American Hustle | 2012: The Impossible | 2011: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II | 2010: The Wolfman | 2009: Watchmen | 2008: Hunger

EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI

  • “Dance the Night” | Barbie
  • “Live That Way Forever” | The Iron Claw
  • “Quiet Eyes” | Past Lives
  • “Steal the Show” | Elemental
  • “What Was I Made For?” | Barbie

İnanılmaz yaşanıyor bu kategoride. Billie Eilish ve Finneas O’Connell tarafından yapılmış şarkıların serisi üçüncü senesine ulaştı. Unutulmaz James Bond klasiğiyle açılışı yaptık, ardından NSYNC ve Backstreet Boys’u hatırlatan “Nobody Like U” geldi ve bu sene de Grammy’i bile evine götüren “What Was I Made For?”la taçlandırıyoruz. Yürü be queen!

2022: "Nobody Like U" (Turning Red) | 2021: "No Time to Die" (No Time to Die) | 2020: "Fight for You" (Judas and the Black Messiah) | 2019: Glasgow (Wild Rose) | 2018: All the Stars (Black Panther) | 2017: Mystery of Love (Call Me by Your Name) | 2016: City of Stars (La La Land) | 2015: Simple Song #3 (Youth) | 2014: The Apology Song (The Book of Life) | 2013: Young & Beautiful (The Great Gatsby) | 2012: Skyfall (Skyfall) | 2011: Lily (Chico & Rita) | 2010: Sticks & Stones (How to Train Your Dragon) | 2009: The Weary Kind (Crazy Heart) | 2008: Gran Torino (Gran Torino)

EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK

  • The Boy and the Heron | Joe Hisaishi
  • Disco Boy | Vitalic
  • Killers of the Flower Moon | Robbie Robertson
  • Poor Things | Jerskin Fendrix
  • The Teachers’ Lounge | Marvin Miller

Oppenheimer’ın insanı delirten aşırı müzik kullanımının ödüllendirilmediğini görünce aman ha şaşırmayın! Hans Zimmer borazanlarından kurtulduk derken Ludwig Göransson’ın gırtlağımıza yapışan bestelerine yakalandık. Neyse aday olmayan filmleri konuşmayalım, işimize bakalım. Açıkçası bu sene en çok dinlediğim soundtrack The Teachers’ Lounge’un. Ama klasik olduğunun, masaya yeni bir şey getirmediğinin çok farkındayım. O yüzden nerede kulağıma ilişse keyiflendiğim Poor Things’le yepyeni bir isme, Jerskin Fendrix’e veriyorum ödülümü.

2022: Everything Everywhere All at Once | 2021: The Power of the Dog | 2020: Wolfwalkers | 2019: I Lost My Body | 2018: First Man | 2017: King Arthur: Legend of the Sword | 2016: La La Land | 2015: Carol | 2014: Interstellar | 2013: Nebraska | 2012: Anna Karenina | 2011: The Artist | 2010: Black Swan | 2009: A Single Man | 2008: The Dark Knight

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI

  • Asteroid City | Milena Canonero
  • Barbie | Jacqueline Durran
  • M3GAN | Daniel Cruden
  • Passages | Khadija Zeggaï
  • Poor Things | Holly Waddington

Orijinaldir değildir, beni ilgilendirmiyor açıkçası. Bu yılın film kostümlerini düşündüğümde aklıma Barbie geliyor. Filmi günahım kadar sevmesem de Jacqueline Durran’ın işçiliğine hakkını vermem lazım. 2012’de aldığı ilk adaylığı Anna Karenina’yla OBA’yı kucaklamıştı. Barbie’yle gelen altıncı adaylığı da bir ödül daha getirdi.

2022: Everything Everywhere All at Once | 2021: Cruella | 2020: Lovers Rock | 2019: Dolemite Is My Name | 2018: BlacKkKlansman | 2017: Phantom Thread | 2016: The Handmaiden | 2015: Brooklyn | 2014: The Grand Budapest Hotel | 2013: The Great Gatsby | 2012: Anna Karenina | 2011: The Artist | 2010: I Am Love | 2009: Coco Before Chanel | 2008: The Duchess

EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI

  • All of Us Strangers | Sarah Finlay, Marian Murray
  • Barbie | Sarah Greenwood, Katie Spencer
  • Fallen Leaves | Ville Grönroos
  • Killers of the Flower Moon | Jack Fisk, Adam Willis
  • Poor Things | Shona Heath, Zsuzsa Mihalek

Barbie’yle ikisi arasında gidip gelsem de bir dünya yaratma ve seyircisine de evrenine dahil etme konusunda Poor Things setlerinin eline kimse su dökemez. İnanılmaz bir yaratıcılık örneği. Her detayı dev bir çılgınlık.

2022: Nope | 2021: The Tragedy of Macbeth | 2020: Mank | 2019: Parasite | 2018: Hereditary | 2017: Blade Runner 2049 | 2016: Kubo and the Two Strings | 2015: Ex Machina | 2014: The Grand Budapest Hotel | 2013: Her | 2012: Anna Karenina | 2011: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II | 2010: Alice in Wonderland | 2009: A Single Man | 2008: Mamma Mia!

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ

  • All of Us Strangers | Jamie D. Ramsay
  • El Conde | Edward Lachman
  • Past Lives | Shabier Kirchner
  • Poor Things | Robbie Ryan
  • The Taste of Things | Jonathan Ricquebourg

Kazananı belirlemeyi en sevdiğim kategori bu. Teknik dalların bir kısmında objektif olmaya itsem de kendimi burada hiç umursamıyorum. Tek bir sahne bile ödülü vermem için yeterli oluyor bazen. Neyse ki Past Lives’ın ilk yol ayrımından son karesine, uzak mesafeli ilişki safhasından bardaki buluşmasına aklımda kalan karesi bol. Lovers Rock’tan sadece üç sene sonra Shabier Kirchner’e gelen ikinci OBA hayırlı uğurlu olsun.

2022: TÁR | 2021: The Green Knight | 2020: Lovers Rock | 2019: Portrait of a Lady on Fire | 2018: Burning | 2017: The Lost City of Z | 2016: The Handmaiden | 2015: Mad Max: Fury Road | 2014: Kış Uykusu | 2013: Frances Ha | 2012: Skyfall | 2011: The Tree of Life | 2010: Black Swan | 2009: The White Ribbon | 2008: The Dark Knight

EN İYİ KURGU

  • Anatomy of a Fall | Laurent Sénéchal
  • The Killer | Kirk Baxter
  • Poor Things | Yorgos Mavropsaridis
  • Rotting in the Sun | Santiago Cendejas, Sofía Subercaseaux, Gabriel Díaz
  • The Teachers’ Lounge | Gesa Jäger

İki film arasında gidip geldim açıkçası. Ama Anatomy of a Fall’un yer yer sarktığını hatırlayarak Poor Things’e verdim ödülümü nihayetinde. Kurgusu fişek gibi olmasa bu film böyle akıp gider miydi? Asla.

2022: Everything Everywhere All at Once | 2021: Happening | 2020: Jallikattu | 2019: Uncut Gems | 2018: Vice | 2017: Good Time | 2016: Neruda | 2015: Mad Max: Fury Road | 2014: Whiplash | 2013: Stranger by the Lake | 2012: Zero Dark Thirty | 2011: The Girl with the Dragon Tattoo | 2010: Scott Pilgrim vs. the World | 2009: District 9 | 2008: Cloverfield

EN İYİ TOPLU PERFORMANS

  • Are You There God? It’s Me, Margaret.
  • Bottoms
  • The Teachers’ Lounge
  • Tótem
  • You Hurt My Feelings

Yılın büyük filmleri birkaç iyi performansın üzerine kurulduğu için çeşitliliği yakalama imkânı epey keyifli hâle getirdi toplu performans dalını. Ödülümün sahibi de Kathy Bates ve Rachel McAdams gibi dev yeteneklerin yanı sıra minik oyuncularıyla da kalbimi fetheden “Are You There God? It’s Me, Margaret.”.

2022: Everything Everywhere All at Once | 2021: Licorice Pizza | 2020: Rocks | 2019: Parasite | 2018: BlacKkKlansman | 2017: BPM (Beats Per Minute) | 2016: Moonlight | 2015: Tangerine | 2014: Inherent Vice | 2013: Inside Llewyn Davis | 2012: The Perks of Being a Wallflower | 2011: A Separation | 2010: Another Year | 2009: About Elly | 2008: Doubt

EN İYİ İLK FİLM

  • 20,000 Species of Bees | Estibaliz Urresola Solaguren
  • Earth Mama | Savanah Leaf
  • How to Have Sex | Molly Manning Walker
  • Past Lives | Celine Song
  • Polite Society | Nida Manzoor

İlk film kategorisinde de bir ilk yaşandı ve beş kadın birden aday oldu bu yıl. İlk kez mecburiyetten kimseyi ağırlamıyor olmanın verdiği bir rahatlık var. Ödülüm de tabii ki Past Lives’a. Neredeyse En İyi Film ödülümü verecek kadar çok sevdiğimi biliyorsunuz zaten. Bu sonuç kimseyi şaşırtmayacaktır.

2022: Hit the Road | 2021: Passing | 2020: Sound of Metal | 2019: Booksmart | 2018: Hereditary | 2017: I Am Not a Witch | 2016: The World of Us | 2015: Son of Soul | 2014: Obvious Child | 2013: The Lunchbox | 2012: The Cabin in the Woods | 2011: Tyrannosaur | 2010: Çoğunluk | 2009: A Single Man | 2008: Synecdoche, New York

EN İYİ UYARLAMA SENARYO

  • All of Us Strangers | Andrew Haigh
  • Are You There God? It’s Me, Margaret. | Kelly Fremon Craig
  • Poor Things | Tony McNamara
  • Robot Dreams | Pablo Berger
  • The Zone of Interest | Jonathan Glazer

Ve geldik All of Us Strangers’ın ikinci ödülüne… Her ayrıntısına, her cümlesine milenyallerin kuir deneyimine dair öyle şeyler sığdırmış ki Andrew Haigh bu ödül için bir başkasını düşünemedim açıkçası. Orijinal romanı da okuyunca üzerinden yaptıklarına, dönüştürdüğü canavara saygım daha da büyüdü. Hiç susmasın, hep anlatsın, hep yazsın nolur.

2022: Living | 2021: The Power of the Dog | 2020: I'm Thinking of Ending Things | 2019: Greener Grass | 2018: Burning | 2017: Call Me by Your Name | 2016: Elle | 2015: Anomalisa | 2014: The Double | 2013: Before Midnight | 2012: Beyond the Hills | 2011: Moneyball | 2010: The Social Network | 2009: Up in the Air | 2008: Let the Right One Get In

EN İYİ ÖZGÜN SENARYO

  • Anatomy of a Fall | Justine Triet, Arthur Harari
  • Afire | Christian Petzold
  • The Boy and the Heron | Hayao Miyazaki
  • Past Lives | Celine Song
  • The Teachers’ Lounge | İlker Çatak, Johannes Duncker

Tanıdık olanı ödüllendirdiğim bir sene oluyor senaryo kategorileri için. Past Lives’a da esas tutunduğum yer uzak mesafenin dijital devrimle sözde kısaldığı kısımdı biliyorsunuz. Ve tabii o yüz bin milyon fil ağırlığındaki o final. Sezonun başından beri üç kez izledim, üçünde de acısı büyüyerek hırpaladı.

2022: The Banshees of Inisherin | 2021: Licorice Pizza | 2020: Undine | 2019: The Souvenir | 2018: Private Life | 2017: Lady Bird | 2016: The Salesman | 2015: The Lobster | 2014: Kreuzweg | 2013: Frances Ha | 2012: Take This Waltz | 2011: A Separation | 2010: Another Year | 2009: Still Walking | 2008: Synecdoche, New York

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU

  • Paula Beer | Afire
  • Hong Chau | Showing Up
  • Claire Foy | All of Us Strangers
  • Rachel McAdams | Are You There God? It’s Me, Margaret.
  • Da’Vine Joy Randolph | The Holdovers

Son ana kadar Rachel McAdams’a vermeyi düşündüğüm ödül, The Holdovers’a ikinci kez göz atınca bir anda Da’Vine Joy Randolph’ın kucağına düştü. Televizyon ödüllerimde de High Fidelity ile aldığı bir ödül bulunan Randolph’ın OBA Akademisi’nden kaptığı ikinci heykelcik kocaman oynayabilecekken küçücük anlara sığdırdığı eşsiz performansına gidiyor.

2022: Keke Palmer (Nope) | 2021: Martha Plimpton (Mass) | 2020: Mia Goth (Emma) | 2019: Cho Yeo-jeong (Parasite) | 2018: Kayli Carter (Private Life) | 2017: Tiffany Haddish (Girls Trip) | 2016: Melanie Lynskey (The Intervention) | 2015: Phyllis Smith (Inside Out) | 2014: Suzanne Clément (Mommy) | 2013: June Squibb (Nebraska) | 2012: Emily Blunt (Looper) | 2011: Melissa McCarthy (Bridesmaids) | 2010: Lesley Manville (Another Year) | 2009: Mo'Nique (Precious) | 2008: Penélope Cruz (Vicky Cristina Barcelona)

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU

  • Mateo Garcia | Tótem
  • Milo Machado-Graner | Anatomy of a Fall
  • John Magaro | Past Lives
  • Mark Ruffalo | Poor Things
  • Ben Whishaw | Passages

Mark Ruffalo’yu tam anlamıyla eğlenirken ve abanarak oynamasının karşılığını bulduğu bir filmde görmeyeli o kadar zaman olmuş ki… Poor Things’i izlediğim günden beri aklımdan çıkaramıyorum. Bu sene sadece OBA değil Oscar’ı da almasını çok isterdim. Olağanüstü kariyerinin zirve noktası!

2022: Barry Keoghan (The Banshees of Inisherin) | 2021: Mike Faist (West Side Story) | 2020: Jamie Dornan (Barb & Star Go to Vista Del Mar), Daniel Kaluuya (Judas and the Black Messiah) | 2019: Al Pacino (The Irishman) | 2018: Steven Yeun (Burning) | 2017: Michael Stuhlbarg (Call Me by Your Name) | 2016: Lucas Hedges (Manchester by the Sea) | 2015: Jason Segel (The End of the Tour) | 2014: J.K. Simmons (Whiplash) | 2013: Michael Fassbender (12 Years a Slave) | 2012: Leonardo DiCaprio (Django Unchained) | 2011: Shahab Hosseini (A Separation) | 2010: Andrew Garfield (The Social Network) | 2009: Christoph Waltz (Inglourious Basterds) | 2008: Heath Ledger (The Dark Knight)

EN İYİ KADIN OYUNCU

  • Leonie Benesch | Das Lehrerzimmer
  • Sandra Hüller | Anatomy of a Fall
  • Greta Lee | Past Lives
  • Natalie Portman | May December
  • Emma Stone | Poor Things

Daha önce hiç aday etmediğim, Birdman, La La Land ve The Favourite performanslarıyla görmezden geldiğim, Easy A’den beri bir kez daha beni can evimden vurmasını beklediğim Emma Stone eminim ki çok istediği OBA Ödülü’ne bu yıl ulaştığı için çok mutlu olmuştur. Hem teknik anlamda kusursuz, hem de belli ki ona çok keyif vermiş bir karakteri öyle oyunbaz ve başarılı bir şekilde oynuyor ki kayıtsız kalamadım. Gönlümün bütün ödülleri onun. Belki tüm performansları cinsiyet ya da büyüklüğü fark etmeksizin bir araya toplasam yine Emma Stone’u ödüllendirirdim.

2022: Michelle Yeoh (Everything Everywhere All at Once) | 2021: Alana Haim (Licorice Pizza) | 2020: Frances McDormand (Nomadland) | 2019: Saoirse Ronan (Little Women) | 2018: Melissa McCarthy (Can You Ever Forgive Me?) | 2017: Kate Winslet (Wonder Wheel) | 2016: Isabelle Huppert (Elle) | 2015: Cate Blanchett (Carol) | 2014: Jenny Slate (Obvious Child) | 2013: Paulina García (Gloria) | 2012: Jennifer Lawrence (Silver Linings Playbook) | 2011: Olivia Colman (The Lost Daughter) | 2010: Natalie Portman (Black Swan) | 2009: Carey Mulligan (An Education) | 2008: Meryl Streep (Doubt)

EN İYİ ERKEK OYUNCU

  • Nicolas Cage | Dream Scenario
  • Paul Giamatti | The Holdovers
  • Franz Rogowski | Passages
  • Thomas Schubert | Afire
  • Andrew Scott | All of Us Strangers

Andrew Scott’ın adaylar arasında yer almadığı bir sene sonu değerlendirmesini dikkate almam söz konusu değil. Sherlock’tan Fleabag’e, televizyonda başlamış şahane kariyerine irili ufaklı rolleri kusursuz oynayarak devam etmiş inanılmaz bir aktör kendisi. Fakat All of Us Strangers’daki performansı ve karakterle kurduğu bağ sanki bütün hayatı onu bu role hazırlamış gibi zengin ve kıymetli. Yerinde başka bir oyuncuyu veya performans türünü düşünemiyorum. Avuçlarım parçalanana kadar alkışlamaya da devam edeceğim.

2022: Jack Lowden (Benediction) | 2021: Benedict Cumberbatch (The Power of the Dog) | 2020: Mads Mikkelsen (Another Round) | 2019: Adam Sandler (Uncut Gems) | 2018: Yoo Ah-In (Burning) | 2017: Timothée Chalamet (Call Me by Your Name) | 2016: Shahab Hosseini (The Salesman) | 2015: Michael Fassbender (Steve Jobs) | 2014: Ralph Fiennes (The Grand Budapest Hotel) | 2013: Leonardo DiCaprio (The Wolf of Wall Street) | 2012: Bradley Cooper (Silver Linings Playbook) | 2011: Brad Pitt (Moneyball) | 2010: James Franco (127 Hours) | 2009: Tahar Rahim (A Prophet) | 2008: Colin Farrell (In Bruges)

EN İYİ YÖNETMEN

  • Jonathan Glazer | The Zone of Interest
  • Andrew Haigh | All of Us Strangers
  • Yorgos Lanthimos | Poor Things
  • Christian Petzold | Afire
  • Celine Song | Past Lives

Son ana kadar Yorgos Lanthimos’a vermeyi planladığım ödülün adresi de The Zone of Interest’la ilgili yazı yazmak üzere klavye başına oturunca değişti. Filmin bende nasıl demlendiğini, Glazer’ın konuya yaklaşım biçimini ve bu zamanlı anlatısının onun tercihleri sayesinde artan şiddetini es geçemiyorum. Delice sevdiğim kariyerini nihayet taçlandırma şansım da oldu böylece.

2022: Todd Field (TÁR) | 2021: Jane Campion (The Power of the Dog) | 2020: Chloé Zhao (Nomadland) | 2019: Benny & Josh Safdie (Uncut Gems) | 2018: Lee Chang-dong (Burning) | 2017: Luca Guadagnino (Call Me by Your Name) | 2016: Pablo Larraín (Neruda) | 2015: George Miller (Mad Max: Fury Road) | 2014: Nuri Bilge Ceylan (Kış Uykusu) | 2013: Alfonso Cuarón (Gravity) | 2012: Cristian Mungiu (Beyond the Hills) | 2011: Nicolas Winding Refn (Drive) | 2010: Darren Aronofsky (Black Swan) | 2009: Quentin Tarantino (Inglourious Basterds) | 2008: Matt Reeves (Cloverfield)

EN İYİ FİLM

  1. All of Us Strangers (Andrew Haigh)
  2. Afire (Christian Petzold)
  3. Past Lives (Celine Song)
  4. Poor Things (Yorgos Lanthimos)
  5. The Boy and the Heron (Hayao Miyazaki)
  6. The Zone of Interest (Jonathan Glazer)
  7. The Delinquents (Rodrigo Moreno)
  8. Robot Dreams (Pablo Berger)
  9. The Holdovers (Alexander Payne)
  10. Tótem (Lila Avilés)

Ve En İyi Film listemin de şekil almış son hâli huzurlarınızda… Zaten sene boyunca Letterboxd’tan paylaştığım bir listeydi bu. All of Us Strangers hiçbir şekilde zirveyi kimselere kaptırmadı. Hayatımın bu dönemini de Haigh’in taşyapıtıyla hatırlayacak olmanın hüznü bir süre daha uyuşturacak belli ki beni. Sıradaki maceralı sinema yılına kadar hoşçakalın. Bir sonraki ödül töreninde görüşürüz!

2022: Everything Everywhere All at Once | 2021: The Power of the Dog | 2020: Undine | 2019: Portrait of a Lady on Fire | 2018: Burning | 2017: Call Me by Your Name | 2016: American Honey | 2015: Inside Out | 2014: Whiplash | 2013: Frances Ha | 2012: Silver Linings Playbook | 2011: Moneyball | 2010: Black Swan | 2009: Still Walking | 2008: Synecdoche, New York

Yorum yazın...Cevabı iptal et

Exit mobile version